سیستان و بلوچستان

رمز اقتدار بسیج در پیوند با خداوند و مردمی بودن است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی امروز در نمایش اقتدار بسیجیان که به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج در محل مصلی قدس شهر زاهدان برگزار شد ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدا گفت: بسیج یک فرهنگ است و ریشه در منابع دینی، آیات قرانی، احادیث نورانی، معارف اسلامی و عمق تاریخ اسلام دارد که در دوران انقلاب اسلامی و با تدبیر حکیمانه امام خمینی(ره) تشکیل شد.

امام جمعه زاهدان با بیان این که بسیجی مظهر کمالات، مسلمان معیار و مومن متعهد در طراز انقلاب اسلامی است، افزود: معیار انسانیت و انسان معیار، وجود مبارک پیغمبر اکرم(ص) و اولیاء الهی است همان گونه که پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند ما معیار سنجش شما هستیم بنابراین به هر میزان که فکر و عملکرد و سبک زندگی ما به سیره ایشان نزدیکتر باشد از انسانیت و کمالات بیشتر برخوردار خواهیم بود.

آیت‌الله محامی بیان داشت: بسیجیان نماد انقلاب اسلامی هستند و هر چه به فرهنگ بسیجی که چکیده ای از معارف اسلامی است نزدیکتر باشیم بسیجی‌تر هستیم.

وی ادامه داد: بسیج، قدرت، عظمت، کارآمدی و اقتدار خود را در عرصه های مختلف از جمله دفاع مقدس و سازندگی نشان داد و ثابت کرد که در هر زمینه ای وارد شود گره از کار گشوده و با ابتکار و پشتوانه مردمی به کمک کشور و نظام اسلامی می‌شتابد و باید رمز و عوامل اقتدار آن را شناسایی و تقویت کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تصریح کرد:  رمز اقتدار بسیج در پیوند با خداوند و مردمی بودن، بصیرت، ایثار، فداکاری و همت بلند است که تاکنون توانسته مقتدرانه به راه خود ادامه داده و در عرصه های مختلف حضور داشته باشد.

وی خواستار تقویت ایمانی بسیج و بسیجیان در جنبه نظری و عملی شد و عنوان داشت: باید برای افزایش ایمان و باور قلبی و تقویت رابطه عبودیت و بندگی خدا تلاش کنیم و در عمل نشان دهیم که بنده خدا و به دنبال اطاعت فرمان الهی و احکام اسلامی هستیم.

آیت‌الله محامی مردمی بودن را عامل دوم اقتدار بسیج دانست و اظهار داشت: امام خمینی(ره) با نگاه جامع، بصیرت و شناخت از مردم این نکته را دریافت که هر جا مردم حضور پیدا کنند پیروزی با آن هاست و لذا در پیروزی انقلاب اسلامی، مبارزه با فتنه ها و دفاع نظامی، به قدرت و نیروی مردمی تکیه کرد و بسیج مستضعفان تشکیل شد.

وی گفت: باید همواره مردمی بودن و در کنار مردم بودن را داشته و در خدمت آنها باشیم و بسیج در عرصه‌های مختلف با ارائه خدمات متعدد در خدمت مردم بوده است.

عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی تصریح کرد: بسیجیان ما دارای همت بلند، ایثار، فداکاری و تلاش شبانه‌روزی بودند که سبب پیروزی آنها بر مشکلات و موانع بوده و باید با آموزش و تمرین عملی این موارد را تقویت کنیم.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان‌وبلوچستان خواستار زمینه سازی مسئولان بری حضور جمع بسیجی در جنبه های مختلف و مورد نیاز انقلاب اسلامی شد و خاطرنشان کرد: دشمنان هیچ‌گاه از دشمنی خود دست بر نداشته و در هر عرصه ای که بتوانند به دنبال ضربه زدن به ما هستند و ما باید در هر عرصه ای آرایش جنگی بگیریم و از توان بالای بسیج و بسیجیان استفاده کنیم و بسیجیان نیز با تمام توان در این عرصه ورود کنند.

انتهای پیام/۳۱۳۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا