مازندران

رنگرز: کسب ۱۳۰ مدال قهرمانی از مازندران در رقابت‌های جهانی و المپیک

برگزیده های ایران مازندران ـ  سرویس ورزشی |غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی‌ورزشی صبح امروز در مجمع عمومی سالانه هیأت پزشکی ورزشی مازندران با بیان اینکه ورزش استان نگین ورزش کشور و جهان است و دلیل حضورم برای دومین بار در کمتر از ۹ ماه به همین دلیل است، اظهار کرد: بسیاری از مسابقات و اردوهای ورزشی ملی قبل از مسابقات برون‌مرزی و بین‌المللی در مازندران برگزار و پوشش پزشکی این اردوها به صورت مطلوب انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه باید تجهیزات پزشکی ورزشی استان مازندران در حد ورزشکاران ملی و بین‌المللی باشد، افزود: مازندران قطب کشتی کشور و دنیاست و باید مسائل پزشکی ورزشکاران در استان انجام شود.

نوروزی ادامه داد: امکانات مورد نیاز پزشکی ورزشی مازندران در حال تقویت است و برای پوشش پزشکی مسابقات و اردوها نیز حمایت‌های لازم را انجام خواهیم داد.

وی با اظهار اینکه مازندران دو سال متوالی در رده اول هیأت‌های پزشکی ورزشی کشور قرار دارد، گفت: وجود تیم‌های مختلف ورزشی، ضرورت توجه بیشتر به استان را الزامی می‌سازد.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی، چاقی و کم‌تحرکی بین دانش‌آموزان را سبب بروز بسیاری از بیماری‌ها و آسیب‌ها دانست و اظهار کرد: از طریق ورزش می‌توان بسیاری این بیماری‌ها را کنترل کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح کوچ در حوزه ورزش گفت: کمیته‌ای به نام دانش‌آموزی در هیأت پزشکی ورزشی تشکیل شده که استقبالی از آن نشده است.

نوروزی دوپینگ، آنتی دوپینگ، تغذیه را از جمله دوره‌های آموزشی دانست که در فدراسیون پزشکی ورزشی انجام می‌شود.

نوروزی ضمن تبریک موفقیت‌های اخیر ورزشکاران مازنی، از زحمات و تلاش‌های رنگرز تقدیر کرد و افزود: وی از افتخارات و سرمایه‌های نظام است و بنده همیشه به وجودشان افتخار می‌کنم.

حسن رنگرز مدیرکل ورزش و جوانان مازندران نیز در  این نشست با بیان اینکه در شرایط کرونایی، هیأت پزشکی ورزشی در راستای بازدید از اماکن ورزشی پیشقراول عرصه خدمت بود، افزود: حمایت و مساعدت این هیأت در کنار ورزشکاران و قهرمانان کاملا محسوس بوده است.

وی با بیان اینکه هیأت پزشکی ورزشی با قهرمانان ملی و کشوری همراهی کردند، گفت: مجموعه‌ای از عوامل از جمله رؤسای ادارات و هیأت‌های پزشکی ورزشی شهرستان‌ها ، باشگاه‌ها و مربیان سازنده و خانواده‌ها در کسب موفقیت‌های بی‌نظیر ورزشی در رقابت‌های المپیک و جهانی نقش‌آفرینی کرده‌اند.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با عنوان اینکه استان در ۶ ماه گذشته قریب به ۱۳۰ مدال در مسابقات بین المللی، قهرمانی آسیا، جهان و المپیک کسب کرده است، افزود: نزدیک به ۷۰ تیم استان در لیگ‌های برتر و کشوری حضور دارد.

رنگرز یادآور شد: حدود ۱۰۰ ورزشکار و ۵۰ مربی در رشته‌های مختلف در اردوهای تیم ملی حضور دارند و مازندران در تمامی رده‌های لیگ برتری دارای نماینده است و در رقابت‌های المپیک از هفت نشان کسب شده، سه مدال مربوط به دلاوران مازندران بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با بیان اینکه ۲۵ درصد از طلاهای مسابقات کشتی جهان در نروژ مربوط به استان مازندران بوده است، گفت: رکوردهای مختلفی در این مسابقات شکسته شد و امیرحسین زارع پس از ۳۲ سال و علی اکبر یوسفی پهلوان برای نخستین بار در سنگین وزن ایران را صاحب مدال طلا کردند.

وی یادآور شد: مأموریت هیأت پزشکی ورزشی با جمعیت گسترده، سخت و سنگین است و مازندران افتخارات ملی کسب ولی اعتبارات استانی دریافت می‌کند. دو مرتبه حضور دکتر سجادی وزیر محترم ورزش و جوانان در کمتر از ۶۰ روز کاری پیام روشن و امیدوار کننده‌ای بود از این جهت که این افتخارات دیده می‌شود. طرح آمایش سرزمینی ، جامعه ورزش استان را امیدوار کرد و قطعا منجر به یک اتفاق کم‌نظیر تاریخی از باب توزیع عادلانه منابع خواهد شد.

فرزاد گوهردهی رئیس هیأت پزشکی ورزشی مازندران با اشاره به کسب رتبه اول این هیأت طی دو سال گذشته در کشور اظهار کرد: شیوع کرونا سبب شده تا برخی فعالیت‌های هیأت‌های ورزشی تحت الشعاع قرار گیرد.

وی ادامه داد: بیش از ۶۴ هزار نفر از جمعیت ورزشکاران زیرپوشش بیمه ورزشی درآمدند و از خدمات هیأت پزشکی بهره‌مند هستند و از این تعداد ۴۱ هزار نفر مرد و ۲۲ هزار نفر زن هستند.

رئیس هیأت پزشکی ورزشی مازندران با بیان اینکه ۱۸۰ نفر از ورزشکاران سازمان یافته از خدمات درمانی هیأت پزشکی ورزشی بهره‌مند شدند، گفت : ۱۰۵ نفر از خدمات توان‌پزشکی و ۴۳ نفر خدمات روانشناسی بهره‌مند شدند.

گوهردهی گفت: بالغ بر ۷۰۰ مسابقه ورزشی توسط هیأت پزشکی ورزشی پوشش داده شد و مورد فوتی ناشی از آسیب‌های ورزشی در استان نداشتیم.

انتهای پیام/۸۶۰۵۹/ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا