Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
روایت نیویورک تایمز از بهت‌زدگی نتانیاهو نسبت به توافق ایران و عربستان - خبرگزاری برگزیده های ایران
اخبار روز

روایت نیویورک تایمز از بهت‌زدگی نتانیاهو نسبت به توافق ایران و عربستان

روایت نیویورک تایمز از بهت‌زدگی نتانیاهو نسبت به توافق ایران و عربستان

این روزنامه آمریکایی امروز شنبه در گزارشی نوشت: اسرائیل امید داشت که در طولانی مدت ایران را منزوی کرده و روابط خود با عربستان را عادی کرده و تحکیم بخشد اما برطرف سازی سردی روابط بین تهران و ریاض این هدف تل آویو را پیچیده کرد و به عنوان یک آسیب سیاسی برای نخست وزیر اسرائیل در نظر گرفته می شود.

نیویورک تایمز در تشریح سیاست رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته نوشت: سران اسرائیلی برای چندین سال ایران را به عنوان یک تهدید موجود و ریاض را به عنوان یک شریک بالقوه در نظر داشته و امیدوار بودند که نگرانی‌های مشترک درباره تهران ممکن است برای نخستین بار به شکل گیری روابط رسمی با ریاض کمک کند.

این گزارش می افزاید: انتشار خبر روز گذشته نزدیکی روابط بین ایران و عربستان، در اسرائیل با نگرانی و درون اندیشی همراه بود. این مساله با یک احساس خطر ملی ناشی از اختلاف‌های داخلی بر سر سیاست‌های دولت تحت هدایت نتانیاهو همراه شده است. همچنین به نظر نتانیاهو که خود را به عنوان واجد شرایط ترین رهبر اسرائیلی برای مبارزه با ایران و توانمندترین شخص برای جذب عربستان می‌داند، غافلگیر کرده است.

به نوشته این روزنامه اعلام توافق بین تهران و ریاض امیدهای تل آویو برای تشکیل یک اتحاد امنیتی منطقه‌ای علیه ایران را تضعیف کرد. این نشان داد درحالیکه دیگر کشورها در خاورمیانه ممکن است ایران را به عنوان یک خطر ببینند، اما سود کمی را در منزوی کردن و مخالفت با تهران به اندازه اسرائیل مشاهده می‌کنند.

این روزنامه آمریکایی همچنین اشاره می‌کند که تصمیم عربستان یادآور این بود که همسایگان ایران در خلیج فارس، تهران را به عنوان همسایه‌ای می‌بینند که باید با آن تعامل کنند.

براساس این گزارش، تحولات اخیر بین روابط تهران و ریاض همچنین موجب شده است تا رژیم صهیونیستی درباره بحران داخلی خود تامل کند. اسرائیلی‌ها در حال حاضر به علت پیشنهاد دولت برای افزایش کنترل بر نظام قضایی دچار اختلاف و شکاف شده اند. برای نتانیاهو این اخبار به ویژه آسیب زننده بوده زیرا به مدت چندین سال، دو هدف اصلی سیاست خارجی او منزوی کردن ایران و عادی سازی روابط با عربستان بوده است.

یائیر لاپید رهبر مخالفان دولت رژیم صهیونیستی در اینباره گفته است: توافق بین عربستان و ایران یک شکست کامل و خطرناک برای سیاست خارجی نتانیاهو است. این اتفاق زمانی می‌افتد که شما تمام روز به جای انجام کار، با جنون قانونی مواجه می‌شوید.

نتانیاهو که در سفر ایتالیا به سر می‌برد هنوز در مورد توافق روز گذشته اظهار نظر رسمی نکرده و دفتر وی از پاسخ به سوال در این مورد خودداری کرده است.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا