فارس

روزی برای پاسداشت قهرمانان کازرون

به گزارش برگزیده های ایران از کازرون، در این مراسم که توسط ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران‌ شهرستان کازرون‌ و ستاد مردمی بزرگداشت روز کازرون برگزار گردید، سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر استان فارس، امام‌جمعه شهرستان کازرون، و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران شهرستان کازرون به ایراد سخنانی پرداختند.

امام جمعه شهرستان کازرون، کازرون را شهری با سابقه درخشان و مردم این شهرستان را مردمی مومن و انقلابی معرفی کرد گفت: باید یاد و خاطره شهدای اسلام‌، شهیدان‌کربلای ۴ و ۵  یاد و خاطره شهید دانشجو، شهیدان دفاع حرم و شهیدان امنیت و شهیدحجه الاسلام‌ محمد خرسند را گرامی داشت.

حجه الاسلام‌ محمد صباحی در ادامه افزود: امیدوارم مردم‌ کازرون‌ باهمان‌ روحیه ایثار و انقلابی برای تلاش و پیشرفت شهرستان جهت عبور از گردنه های اقتصادی که سد راه مردم شده است و تحریم‌های ظالمانه دشمن تلاش خواهند کرد و همچنین شهری مذهبی با مردمانی شجاع و پرتلاش خواهند ماند.

فرمانده سپاه فجر استان با اشاره به قدرت و اقتدار نظام‌ جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: نقش آفرینی شهرستان در ابعاد امنیتی، دفاعی، فرهنگی و محرومیت زدایی در هر عرصه ای فراتر از جغرافیای خودش بوده  است و تاریخ این شهرستان‌ گواه این‌مهم است.

سردار بوعلی با اشاره به شجاعت و مقاومت ناصر دیوان‌کازرونی ‌و یکی بودن اهداف و  دغدغه استقلال وطن توسط این دلاور مرد و  اهداف دفاع مقدس و همچنین با اشاره به فاتحان سوسنگرد و رشادت فرماندهان‌ کازرونی در ۸ سال دفاع مقدس، ‌۱۳۰۰ شهید گلگون‌ کفن ،۸۳ شهید شهرستان‌کازرون در  کربلای ۴ گفت : کازرون در کازرون‌خلاصه نمی شود و برای همه ملت و اسلام‌است و آنچه که امروز این شهرستان را حفظ و سربلند کرده است همین نگاه و دیدگاه است که فراتر از جغرافیای خودش نقش افرینی کرده است.

  پرچم‌این شهر و شهرستان همیشه بالا بوده و هست

وی باقرائت سخنانی از ناصر دیوان‌ کازرونی عنوان کرد: مجاهدت، تلاش و اهداف ناصر دیوان کازرونی منطبق بر همه باور های دینی ماست و این یادواره نیز برگ زرین و پرافتخار کشور و این‌ دیار است. 

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کازرون نیز طی سخنانی تصریح کرد : امروز بسیج با حمایت شورای تامین، نیروهای نظامی و انتظامی، ارتش و سپاه مستقر در این شهرستان و مسئولین‌ پرتلاش ادارات و نهادهای خدمات رسان در کنار مردم هستند.

 غلامرضا توکل، در ادامه افزود: شهر کازرون‌ جزء ۱۱ شهر انقلابی دیروز است، شهری که درآن‌حکومت نظامی اعلام‌ شد و امروز و برای همیشه حماسه ها و رشادت هایش فراموش نخواهد شد.

قرائت اعلامیه مردم‌ کازرون‌ خطاب به دولتمردان وقت آن زمان‌ که نشان دهنده جو سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و همچنین‌ نشان دهنده روحیه استکبار ستیزی و شهادت طلبی مردم به ویژه گویای موقعیت مذهبی مردم‌کازرون بوده است، از حاشیه  این‌ مراسم‌ بود.

در این‌ مراسم‌ از سرهنگ‌ غلامرضا توکل فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان به عنوان شهروند نمونه تجلیل به عمل آمد.

ناصر دیوان کازرونی،اسماعیل خان قشقایی ملقب به صولت الدوله قشقایی و رییسعلی دلواری از سرداران شجاع و مبارز علیه استعمار گران‌ انگلیس در جنوب بودند یاد و خاطره اشان‌جاودان باد.

انتهای خبر/ ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا