بوشهر

رونمایی از سردیس حاج قاسم در کرانه خلیج فارس+عکس

به گزارش برگزیده های ایران از بوشهر، امید پارسایی‌فر رئیس حوزه هنری استان بوشهر در آیین رونمایی از تندیس سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در کرانه خلیج فارس بوشهر، با اشاره حرکت و فعالیت کاروان هنری روایت حبیب با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی اظهار داشت: این کاروان برنامه‌های هنری با موضوع سردار مقاومت شهید سلیمانی و شهدای مقاومت استان بوشهر از جمله رئیسعلی دلواری در مدت ۳ روز برگزار می‌کند.

وی اضافه کرد: این برنامه‌ها با همکاری و مشارکت گروه‌های هنری در قالب، شعر، نماهنگ، فیلم، تئاتر، حماسه‌خوانی، نقالی و پرده‌خوانی، سرود اجرا می‌شود.

پارسایی فر، بوشهر را پایتخت مقاومت ایران اسلامی دانست و افزود: در آستانه دومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی کاروان هنری روایت حبیب در قالب برنامه‌های فرهنگی و هنری بخش‌هایی از ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی را معرفی می‌کند.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر با بیان اینکه این کاروان هنری در شهرهای مختلف استان بوشهر خاطراتی از شهید قاسم سلیمانی بیان می‌کند گفت: همچنین برگزاری شب خاطره، برپایی نمایشگاه آثار هنری و تجسمی از سردار سلیمانی در نگارخانه حوزه هنری بوشهر از دیگر برنامه‌ها است.

وی به ساخت و نصب تندیس سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در کرانه خلیج فارس بوشهر پرداخت و بیان کرد: سردیس شهید سلیمانی توسط یکی از مجسمه‌سازان برجسته کشور استاد قشقایی طراحی و توسط خانواده و نزدیکان شهید مورد تأیید قرار گرفته است.

امید پارسایی‌فر افزود: جانمایی سردیس در کرانه خلیج فارس بوشهر با هدف پایداری محور مقاومت استان بوشهر در برابر بیگانگان است و نصب این اثر در جوار تندیس سردار شهید رئیسعلی دلواری نشان از وجه مشترک این ۲ سردار در مقابله با دشمنان اسلام است.

 

بارزترین خصوصیت سردار حاج قاسم سلیمانی اخلاص است

معاون فرهنگی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر نیز در این مراسم بارزترین خصوصیت سردار حاج قاسم سلیمانی را اخلاص دانست و خاطر نشان کرد: سردار شهید قاسم سلیمانی با همین ویژگی در نزد مردم محبوب است.

عالی‌زاده افزود: سردار حاج قاسم سلیمانی علاوه بر قدرت سیاسی و نظامی، افقی را در پیروزی جبهه مقاومت طراحی کرد که ثمره آن اتحاد بود.

وی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی‌ همه عمر خود را در عرصه جهاد در راه خدا گذراند خاطر نشان کرد: سردار شهید سلیمانی نمونه برجسته از تربیت‌یافتگان مکتب امام (ره) است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا