فارس

رونمایی از پوستر شهیده مریم رحیمی با عنوان “جای تو خالی نیست”

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، در ویژه برنامه گرامی داشت روز پرستار، از پوستر شهیده مدافع سلامت -مریم رحیمی- با حضور استاندار فارس و دیگر مسئولان استانی رونمایی شد.

مسئول مجمع طراحان انقلاب اسلامی استان فارس (بیت) در آیین رونمایی از این اثر هنری با استفاده از فرمایش رهبر معظم انقلاب سخن خود را آغاز نمود: هر پیامی، هر دعوتی، هر تمدنی و هر فرهنگی تا در قالب هنر ریخته نشود، شانس نفوذ و گسترش ندارد و ماندگار نخواهد بود.

سعید کریمی با بیان اینکه مجموعه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی همواره سرشار از مفاهیم والای انسانی و نمایش جان فشانی ها و رشادت های رفیع اخلاقی است، اظهار کرد: این ایثار و این روحیه زیبای از خودگذشتگی‌ قطعا جز با زبان هنر گفتنی نیست و ابزار هنر قطعا، کارآمدترین و رساترین ابزار ابلاغ و ظهور این ارزش های بی بدیل بشری است.

وی با اشاره به اینکه ایده تولید این اثر به واسطه دغدغه مندی و کنشگری اجتماعی مجمع طراحان انقلاب اسلامی استان فارس(بیت) رقم خورده است؛ از همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و دانشگاه علوم پزشکی و همچنین همراهی معاونت فرهنگی وزرات بهداشت و شهرداری شیراز تشکر کرد و عنوان نمود: در فرآیند تولید و طراحی این پوستر، از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و حضور شهیده رحیمی که از دانشجویان پزشکی است استفاده گردیده و پس از صحنه پردازی و عکاسی با انجام تکنیک های فتومونتاژ و تصویرگری، چهره و شخصیت شهیده مریم رحیمی در صحنه ی جشن روز پرستار بازسازی و تولید شده است.

کریمی اضافه کرد: این پوستر که با عنوان “جای تو خالی نیست” منتشر شده است با اشاره به جای خالی شهدای مدافع سلامت در جشن روز پرستار؛ با هشتگ گذاری  پای کار  ایرانیم به عنوان زیرتیتر؛ به تلاش و مجاهدت های نسل های بعدی مدافعان سلامت ایران امیدوار است و به مسیر روشن پیش روی ایشان اشاره نموده است.

مدیر هنری تولید این اثر از آمادگی بیت (مجمع طراحان انقلاب اسلامی فارس) جهت تولید آثار فاخر گرافیکی در خصوص دیگر شهدای مدافع سلامت و رشادت های کادر بهداشت و درمان خبر داد و افزود: به این اثر به عنوان حسن مطلع همکاری با جامعه علوم پزشکی نگاه می کنیم و امیدواریم با ایجاد فضای مناسب همکاری،‌ بستر مناسب تولید آثاری بهتر و والاتر فراهم گردد.

گفتنی است با رایزنی های صورت گرفته با معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری  شیراز این پوستر در چهل نقطه از شهر شیراز، بر روی بیلبوردها و پل های هوایی نصب گردید و در بسیاری از شهرهای بزرگ کشور چاپ و نصب شده است که این نشان دهنده استقبال از این محصول هنری است.

همچنین در این ویژه برنامه میثم محمدی نویسنده کتاب «پروانگی» به معرفی این کتاب که در وصف زندگی شهیده مریم رحیمی به عنوان نخستین کتاب شهدای مدافع سلامت استان فارس پرداخت.

لازم به ذکر است که شهیده مریم رحیمی از پرستاران بیمارستان شهید رجایی شیراز و اولین شهید پرستار در استان فارس است.

انتهای پیام/س


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا