Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
زاهدی: دنیای 20 سال آینده دنیای پلتفرم‌هاست/دانشگاه‌ها در این زمینه عقب هستند - خبرگزاری برگزیده های ایران
کرمان

زاهدی: دنیای ۲۰ سال آینده دنیای پلتفرم‌هاست/دانشگاه‌ها در این زمینه عقب هستند

به گزارش برگزیده های ایران از رفسنجان، محمدمهدی زاهدی پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه سومین رویداد تخصصی تولید محتوای بسیج به میزبانی رفسنجان در دانشگاه ولیعصر (عج) اظهار کرد: از دولت به‌ویژه شورای عالی فضای مجازی درخواست دارم همه کمک کنند هرچه سریع‌تر تکمیل و استقرار شبکه ملی اطلاعات در کشور صورت بگیرد چراکه این بحث بسیار مهمی است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی اصلی تولید محتوای دیجیتال شود و باید به این وزاتخانه تکلیف کرد، افزود: پیشنهاد داریم معاونت فناوری‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی در وزارت ارشاد ایجاد شود در این زمینه در وزارت ارشاد کوتاهی شده است.

وی عنوان کرد: دنیای ۲۰ سال آینده دنیای پلتفرم‌هاست و کسی نمی‌تواند از آن اجتناب کند، دانشگاه‌ها در این زمینه عقب هستند، دانشگاه‌ها رسالت سنگینی در این زمینه بر عهده دارند و باید از این حالت نظری خارج شوند و واقع‌گرایانه کار کنند.

زاهدی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید پوست‌اندازی کرده و با شرایط جهانی خود را وفق دهند، ادامه داد: طراحی پلتفرم‌های کسب و کار، معماری فرهنگ مجازی، رشته ارشد و دکتری حقوق فضای مجازی، راه‌اندازی مهندسی بازی‌های رایانه‌ای، کاربردی‌کردن فناوری‌های نسل چهارم به‌ویژه با توجه به انقلاب صنعتی است.

زاهدی عنوان کرد: بیگ‌دیتاهایی که هست دشمن به‌خوبی از آنها استفاده می‌کند ما در برابر آن چه کردیم، ما یک فضای مجازی خیلی سطحی داریم و درس می‌دهیم اسمش را هم گذاشتیم آموزش مجازی! این با دنیای پلتفرم‌ها در آموزش خیلی فاصله دارد.

وی افزود: آموزش و پرورش سیستمی به نام سیستم شاد راه‌اندازی کرده اگرچه به‌صورت اضطرار خوب است اما با آن‌چه پلتفرم‌ها لازم دارند و نیاز کشور است خیلی فاصله دارد، دانشگاه‌ها باید پای کار باشند و حتما در این فضا قرار گیرند.

زاهدی خطاب به شورای عالی فضای مجازی متذکر شد: باید از پلتفرم‌های داخلی حمایت کنیم وقتی تمدن‌سازی می‌گوییم، نباید درون خودمان محصور باشیم باید به جامعه جهانی منتقل کنیم و در خاورمیانه  و در جریان مقاومت ببریم. باید سرمایه‌گذاری در محتوا صورت دهیم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس خاطرنشان کرد: دشمن در حال محتواسازی برای گرفتن فرهنگ و هویت ما است، وظیفه سنگینی در این حوزه است که از کسانی که در تولید محتوا کار می‌کنند باید حمایت صورت گیرد که ما بتوانیم در دنیا حرف داشته باشیم و در بحث آفندی و پدافندی موفق عمل کنیم.

 انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا