اصفهان

زباله‌های بیمارستانی اصفهان، چالشی بزرگ برای مردم سجزی

مرتضی مظاهری، رئیس شورای اسلامی شهر سجزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در اصفهان اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های شهروندان و یکی از اولین مطالبات مردم که در شورای شهر سجزی در رابطه با آن صحبت، بررسی و پیگیری شد، معضل زباله‌های بیمارستانی بود که به این منطقه آورده می‌شد؛ زباله‌های بیمارستانی و شهری در سمت جاده فساران که تقریباً در غرب شهر سجزی واقع‌ شده، آورده می‌شود.

وی با اشاره به بازدیدی که از این منطقه توسط شورای شهر سجزی و عضو شورای شهر اصفهان  از این منطقه انجام شده است، افزود: در این بازدید مشاهده شد که در دفن زباله‌های شهری حداقل‌ها رعایت می‌شود، اما معضل آوردن زباله‌های بیمارستانی که معضل شورای شهر اصفهان نیز هست، وجود دارد.

مظاهری با بیان اینکه بنا بوده ۷۰۰ هکتار فضای سبز ایجاد شود، بیان کرد: در این زمینه جلسات متعدد برگزار کرده و پیگیری‌ها انجام و به‌صورت مکتوب نیز اعتراضاتمان که یک مطالبه مردمی از ما بود را به محیط زیست نوشتیم.

رئیس شورای اسلامی شهر سجزی با اشاره به خطراتی که زباله‌های بیمارستانی با این وضعیت برای مردم و محیط زیست دارد، افزود: زباله‌های بیمارستانی را در داخل سایت باید با شرایط خاصی دفن کنند ولی اصلاً سایت پسماند اصفهان این شرایط را ندارد.

وی یادآور شد: قاعدتاً چون زباله‌ها عفونی است باید به سمت زباله‌سوزها برود اما جامعه پزشکی هزینه انتقال زباله‌های عفونی را به پسماندی که برای این‌گونه زباله‌های پیش‌بینی‌شده تقبل نمی‌کند و در حال حاضر مردم تاوان آن را می‌دهند.

مظاهری تصریح کرد: سازمان پسماند می‌گوید که از این وضعیت ناراضی است اما از طرفی توان مقابله با آن را ندارد و تلاش می‌کنیم که با تعاملی که با شورای شهر اصفهان در این زمینه ایجاد شده است هر چه زودتر این مشکل را مرتفع کنیم.

انتهای پیام/۳۶۴۹/آ/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا