فارس

زخم کهنه‌ای که دوباره سر باز کرد

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، ماجرای آبرسانی به بیرم مربوط به دیروز و امروز نیست، موضوع کهنه‌ای است که سال‌های سال مردم خطه جنوب فارس را درگیر کرده است و انگار قصد حل شدن ندارد.

مشکلی که همواره وجود داشت اما آنچنان به آن پرداخته نشده بود تا حدود یک و نیم سال پیش که با گزارشات جنجالی برگزیده های ایران به غیزانیه فارس معروف شد و بحثش در فضای رسانه‌ای استان بر سر زبان‌ها افتاد.

مردم پیگیر بیرم فارس لحظه‌ای از فکر حل کردن این مشکل بیرون نمی‌آیند، همواره به دنبال مسوولان برای حل این مشکل بزرگ هستند مشکلی که سبب شده است بسیاری از اطرافیان‌شان را بیمار ببینند چرا که کیفیت نامطلوب آب آن منطقه حتی برای شست و شو و بهداشت نیز نامساعد است.

برگزیده های ایران از حدود یک و نیم سال پیش ماجرای غیزانیه فارس را کلید زد و با تهیه کلیپ، گزارش، مصاحبه و خبر به طور جدی به مقوله آب بیرم ورود کرد تا شاید بتواند گامی هرچند اندک در راستای بهبود وضعیت آبرسانی به این منطقه بردارد.

نامه‌نگاری‌ها، پیگیری‌ها، رفت و آمدها، سخنرانی نماینده این خطه در مجلس، نشان دادن نمونه آب، حرکت جمعی از دوچرخه‌سواران به سمت شیراز و تشکیل جلسه با مسوولان همه و همه جز اختصاص دستگاه آب شیرین‌کن راه به جایی نبرد.

تا اینکه دولت جدید روی کار آمد و همه امیدهای مردم این منطقه برای حل شدن مشکل‌شان رنگ و بویی دوباره به خود گرفت و سفر هیئت دولت به فارس روزنه‌ای شد تا بودجه‌ای برای اختصاص آب به این منطقه که البته عملیاتی زمان‌بر و هزینه‌بر است، در نظر گرفته شود.

آبی که بنا است از سد سلمان فارسی در لوله‌های این بخش‌ها و روستاها جریان یابد و مردم خطه جنوب را سیراب کند.

به گفته مسوولان مربوط به این حوزه تا کنون مطالعات انتقال خط آب از سد سلمان انجام شده است و هنوز هم نیازند بودجه است، بودجه‌ای که هر بار به گونه‌ای به عقب می‌افتد و امید این مردم را ناامید می‌کند.

متاسفانه در سفر اخیر هیئت دولت به فارس گویا باز هم توجه خاصی به این پروژه نشد و لذا جوانان پنج بخش جنوبی فارس و ۸۱ روستای اطراف آن طی نامه‌ای سرگشاده به استاندار فارس خواستار توجه ویژه به این ماجرا شدند.

در این نامه آمده است:

جناب آقای دکتر ایمانیه، استاندار محترم فارس، امیدی که به این دولت داشتیم را ناامید نگردانید!!

مبلغی از بند ۵۸ مصوبات سفر اخیر ریاست جمهوری به استان، جهت شروع به کار پروژه آبرسانی به این مناطق اختصاص دهید.

با روی کار آمدن دولت قوی و مردمی امیدها در دل مردم زنده شد و مردم نسبت به انقلاب اسلامی ایران امیدوار شدند ، بعد از هشت سال پر درد و پر فشار ، امید داشتیم با رفتن دولت تدبیر و امید و روی کار آمدن دولت قوی و مردمی شاهد گسترش عدالت اجتماعی که از آرمان های اصیل انقلاب اسلامی است باشیم.

با شنیدن خبر سفر حضرت آیت الله رئیسی، ریاست محترم جمهور به استان فارس ، مردم محروم و مظلوم شش بخش جنوبی استان فارس (بیرم ، چاهورز، خیرگو، علامرودشت ، عماد شهر و فداغ) امیدوار بودند با توجه به رویکرد عدالت محور دولت پروژه آبرسانی به این خطه که مردم آن با تحمل شدیدترین تبعیض ها و بی عدالتی‌ها همیشه پای نظام و انقلاب بوده‌اندجزء مصوبات سفر ریاست محترم جمهور باشد اما در کمال تعجب مشاهده شد تعدادی از پروژه های غیر اولویت دار در استان جزء مصوبات سفر بوده و به این نیاز مهم و حیاتی مردم محروم جنوب فارس توجه نشده است.

جناب آقای دکتر ایمانیه، لطفاً امیدی که با روی کار آمدن دولت قوی و مردمی در دل مردم زنده شده را ناامید نگردانید و پروژه آبرسانی به غیزانیه فارس را وارد فاز اجرایی و عملیاتی کنید.

از آنجایی که مهندس فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان به نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی قول داده که در صورت شروع پروژه  ۴۰ میلیارد بودجه برای آب ۵ بخش جنوبی فارس کمک می‌کنیم،  پیشنهاد می‌گردد که مبلغی از مسئولیت های  اجتماعی وزارت نفت که در بند ۵۸ مصوبه سفر اخیر رئیس جمهور ( متن این بند مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال آن برای طرح آبرسانی ،اموزشی  با هماهنگی استاندار تخصیص یابد) به استان فارس آمده است با مبلغی هم از این بند مذکور و هزینه بنیاد مستضعفان بشود عملیات پروژه آبرسانی به ۵ بخش جنوبی فارس را شروع کرد تا امیدی در دل جمعیتی محروم بیش از ۸۱ هزار نفر روشن کرد.

از طرف جوانان انقلابی پنج بخش و ۸۱ روستای جنوبی استان فارس شامل(بیرم، عماد شهر، فداغ، علامرودشت، چاهورز و خیرگو)

حال امید است با این دغدغه و این پیگیری آنچه که حق این مردم مظلوم است دریغ نشده و در دولت فعلی با رعالت انصاف و عدالت اجتماعی هر چه سریع‌تر به منصه ظهور بنشیند و مردم خطه جنوب فارس از نعمت آب بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ن


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا