زنجان

زنجانی‌ها ماهی یک میلیارد تومان صدقه می‌دهند

هدایت صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در زنجان اظهار کرد: مردم مومن و نیکوکار استان زنجان از ابتدای سال جاری تاکنون ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان صدقه پرداخت کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته صدقات جمع‌آوری شده در استان ۶۰ درصد افزایش‌ یافته است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه صدقات جمع‌آوری‌شده در بخش‌های مختلف به خانواده‌های مددجو هزینه می‌شود، گفت: پرداخت کمک‌ هزینه جهیزیه، آموزش و امور فرهنگی، کمک به تأمین و تعمیر منازل مسکونی مددجویان و ایجاد اشتغال و کمک به هزینه‌های درمانی از دیگر راه‌های هزینه‌کرد صدقات است.

وی از جمع‌آوری و توزیع بیش از ۶ میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان کمک‌های مردمی در شور عاطفه‌ها خبر داد و افزود: با مشارکت حامیان‌، خیران و نیکوکاران با هم‌افزایی کمیته امداد استان یک هزار و ۷۳۶ دستگاه تبلت تهیه و در بین دانش‌آموزان نیازمند فاقد امکانات آموزش غیرحضوری توزیع‌ شده است.

صفری همچنین به بهره‌گیری از ظرفیت مراکز نیکوکاری در راستای استفاده از کمک خیرین اشاره کرد و گفت: در همین راستا ۱۴۸ مرکز نیکوکاری کاملاً مردمی در حوزه انفاق و احسان و نیکوکاری همسو با فعالیت‌های این نهاد  به‌صورت تخصصی و عمومی فعالیت می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه ایجاد مراکز نیکوکاری به‌منظور ارائه خدمات مؤثر در حوزه فقرزدایی و با نگاه تحولی سرعت در اقدام، وسعت در عمل و کیفیت در اقدام در راستای توانمندسازی به نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر از برنامه‌های مهم کمیته امداد استان زنجان در این بخش است، افزود: پیش‌بینی‌شده تعداد این مراکز تا پایان سال جاری حداقل به ۱۷۲ مرکز افزایش یابد.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵


 2021-11-01 02:05:13

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا