زنجان

زنجان در مجمع جهانی ICCN-2021

اکبرکریمی، عضو فهرست پژوهشگران یونسکو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در زنجان اظهار کرد: پرونده فرهنگی شهر زنجان با عنوان زنجان، پایتخت غزل معاصر ایران با محوریت و موضوعیت عاشقانه‌های زنده یاد حسین منزوی که با پیشنهاد و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در سال ۲۰۱۹  توسط وی آغاز و در قالب پرونده ای تحقیقاتی تدوین و به دبیرخانه دو سالانه SPAIN-ICCN-UNESCO، ارسال شده بود پس از پذیرش و دریافت تأیید از سوی دبیرخانه در فهرست اولویت‌های ده‌گانه مجمع جهانی ICCN قرار گرفت و منجر به حضور در مجمع جهانی ۲۰۲۱ شد.

عضو فهرست پژوهشگران یونسکو گفت: مجمع جهانی هر دو سال یک بار در یکی از شهرهای عضو برگزار می‌شود و قرار بود در تابستان ۲۰۲۰ همزمان با جشن بزرگ داناجو و با حضور اعضای مشترک ICCN-UNESCO در شهر گانگ نئونگ کره جنوبی برگزار شود که بدلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد و با دستور دبیر کل بصورت بر خط در ۴ و ۵ آذرماه ۱۴۰۰ برگزار شد.

وی گفت: مجمع جهانی با حضور تمامی شهرهای عضو از ۵۶ کشور برگزار می‌شود که امسال بصورت آن لاین در تاریخ های ۲۵ و ۲۶ نوامبر برگزار و شهر زنجان نیز با پرونده زنجان پایتخت غزل معاصر ایران با محوریت و اشعار زنده یاد حسین منزوی در این مجمع حضور داشت.

کریمی افزود: سخنرانان جلسه از شهر های مختلف با عناوین شهردار، نمایندگان فرهنگی، اعضای یونسکو و..‌. بودند و ابتدا شهردار شهر گانگ نئونگ ضمن خوش آمدگویی به اعضای ICCN UNESCO به اهمیت میراث ناملموس اشاره و سپس هر کدام از اعضا آغاز به کار مجمع عمومی را تبریک گفتند و در ادامه شهردار شهر آلجمسی اسپانیا ضمن تشریح عملکرد دبیرخانه دو سالانه اسپانیا، از هندوستان به دلیل پذیرش مجمع عمومی سال ۲۰۲۳ قدردانی کرد.

عضو فهرست پژوهشگران یونسکو گفت: در ادامه نیز مدیر کل مرکز میراث فرهنگی ناملموس منطقه آسیا و اقیانوسیه تحت نظارت یونسکو ضمن خوش آمد گویی و تبریک به مناسبت آغاز مجمع عمومی درباره فعالیت‌های انجام گرفته در زمینه میراث ناملموس بشری صحبت نمود و در ادامه شهرهای شرکت کننده به ارانه پروژه‌های خود پرداختند.

کریمی تصریح کرد: ICCN شبکه همکاری بین شهری برای محافظت، پاسداشت و معرفی میراث ناملموس بشری است که هر دو سال یکبار تحت عناوین تعیین شده با حضور شهرهای مختلف عضو از کشورهای متعدد و با شرکت اعضای مشترک ICCN-UNESCO  تشکیل جلسه می‌دهد.

گفتنی است، اکبر کریمی با پژوهش، تدوین و ارسال پرونده داستان‌ها، نقل‌ها و افسانه‌های آشیقی، شهر زنجان را در مجمع جهانی ایتالیا در سال ۲۰۱۶ به عضویت ICCN درآورد و با حضور در سمینار جهانی ICH در پکن در سال ۲۰۱۷ ، هنر آشیقی را به اعضای شرکت کننده معرفی کرد.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵


 2021-11-29 10:05:26

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا