فارس

زندگینامه سرلشکرشهید استوارمحمودآبادی کتاب شد

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، کتاب «به‌سوی ابدیت» زندگینامه داستانی سرلشکر شهید عبدالرسول استوارمحمودآبادی است که توسط مؤسسه فرهنگی آموزشی یاران علم و به قلم زینب بیش‌بهار منتشر شده است.

مجموعه «یاران علم» زندگینامه نخبگان علمی و آموزشی کشور، «مریدان علم» زندگینامه خیرین مدرسه ساز کشور، «همراهان علم» زندگینامه مؤسسان توانمند و متعهد مدارس و مراکز غیر دولتی، «راویان علم» زندگینامه پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت و «حافظان علم» زندگینامه ایثارگران عرصه علم و دانش از دیگر آثار منتشر شده از سوی موسسه فرهنگی آموزشی یاران علم است.

زینب بیش‌بهار نویسنده کتاب «به‌سوی ابدیت» در کارنامه نوشتاری خود چندین اثر ثبت شده دارد. او در «به‌سوی ابدیت» به بخش کوچکی از تلاش‌ها و پایمردی‌های حاج‌رسول استوارمحمودآبادی اشاره می‌کند؛ مرد گمنام، بی‌ادعا و بی‌قراری که برای آسایش و امنیت این مرزوبوم نه تنها به جبهه‌های جنگ عراق و ایران، جراحت‌های بی‌شمار و زجر شیمیایی اکتفا نکرد، بلکه تا آخرین روزهای زندگی‌اش دوید؛ حتی در جبهه‌ فرهنگی.

سرلشکر شهید محمود آبادی از شاگردان و نزدیکان شهید محراب آیت‌الله دستغیب و از جوانان انقلابی شیراز است که در دفاع از حریم اهل‌بیت (ع) در مقابل گروه‌های تکفیری دوشادوش سرداران شهید قاسم سلیمانی و حسین همدانی در سوریه و عراق به مجاهدت پرداخت.

او با شروع دفاع مقدس عازم جبهه‌های غرب و جنوب شد و در لشکر ۱۹ فجر و تیپ مستقل ۳۵ امام حسن (ع) به عنوان فرمانده گردان، مسؤول اطلاعات و عملیات لشکر، فرمانده تیپ مستقل به دفاع از کشور پرداخت و بارها مجروح و مصدوم شیمیایی شد. مسؤولیت آموزش و اطلاعات نیروی زمینی سپاه، مؤسس نیروی ویژه صابرین سپاه، فرماندهی قرارگاه مدینه منوره در جنوب کشور و فرماندهی قرارگاه حمزه سیدالشهدا در شمال غرب کشور از جمله عرصه‌های خدمت همرزم سردار سلیمانی پس از دوران دفاع مقدس بوده است. داستان از بغداد آغاز می‌شود. حاج‌رسول که برای مأموریت مستشاری به عراق رفته، به دلیل ابتلا به کرونا همراه همسرش با آمبولانس به ایران برمی‌گردد. درگیری ریه، ۹۵ درصد است و با ریه شیمیایی او امید چندانی به بهبودی نیست‌. به دلیل ایست قلبی به کما می‌رود و بعد از هفتاد و هشت روز با پروازی عاشقانه که رویای همه‌ی لحظات زندگی‌اش بود به جاودانگی می‌رسد.

داستان حاج‌رسول از نوجوانی او، فرماندهی در جنگ، سپاه، صابرین، قرارگاه مدینه و حمزه‌ سیدالشهدا می‌گوید. از پاییز ۹۹ می‌خوانیم. لحظات سخت به کما رفتن و بعد هم…

این کتاب با شمارگان هزار نسخه و قیمت ۳۵ هزار تومان عرضه شد که در آغاز انتشار به چاپ سوم رسید.

انتهای پیام/م


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا