Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
زنگ خطر دوباره کرونا در فارس - خبرگزاری برگزیده های ایران
فارس

زنگ خطر دوباره کرونا در فارس

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، سید روح اله حسینی با حضور در استودیو سلامت فارس و بیان تازه ترین آمارهای مربوط به کرونا ویروس در استان فارس، از بستری ۳۱۹ بیمار جدید مبتلا به کروناویروس در بیمارستان های استان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و این را به منزله زنگ خطر دوباره کرونا در استان دانست.

وی با اعلام این خبر افزود: هم اکنون هزار و ۶۴۵ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۱۹۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه اظهار داشت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، در مجموع بیش از یک میلیون و ۶۸۰ هزار و ۱۳۹ مورد تست تشخیصی شامل تست مولکولی یا PCR و تست سریع در فارس انجام شده که از این تعداد یک میلیون و ۴۵۱ هزار و ۲۷ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده و با بررسی نمونه های انجام شده، ۴۳۱ هزار و ۵۱۱ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

 به گفته حسینی، از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۲۲۹ هزار و ۱۱۲ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۵۳ هزار و ۴۳۹ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع تاکنون، ۴۸۴ هزار و ۹۵۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

 حسینی همچنین از جان باختن ۱۴ هم استانی دیگر در اثر ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: مجموع جانباختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون، به عدد هفت هزار و ۶۷ نفر رسیده است.

وی در ادامه این گزارش، از بهبودی ۴۷۰ هزار و ۹۴۷ بیمار مبتلا به کرونا از ابتدای شیوع بیماری تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه با بیان اینکه تا کنون پنج میلیون و ۴۲۶ هزار و ۲۸۳ دُز واکسن کرونا در فارس تزریق شده است، گفت: از این تعداد سه میلیون و ۴۵ هزار و ۱۱۸ دُز نوبت اول و دو میلیون و ۳۸۱ هزار و ۱۶۵ دُز نوبت دوم واکسن کرونا بوده است.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در رابطه با ضرورت تزریق دُز سوم واکسن برای افراد بالای ۶۰ سال و ایمنی بخشی واکسن علیه همه گیری ویروس کرونا اظهار کرد: توجه به دو نکته یعنی دسترسی و تزریق واکسن به درصد قابل توجهی از جامعه، همچنین سرعت واکسیناسیون اهمیت دارد.

وی با اعلام اینکه سالمندان جزو نخستین گروه های دریافت کننده واکسن در کشور بودند، گفت: با توجه به گذشت بازه چند ماهه از واکسیناسیون این گروه و آغاز فصل سرما، در راستای افزایش ایمنی این گروه از جامعه در مقابل کروناویروس، از خانواده ها دعوت می شود نسبت به ترغیب افراد بالای ۶۰ سال برای دریافت دُز سوم واکسن اقدام کنند.

حسینی با ابراز نگرانی نسبت به خیز ملایم آمارها طی روزهای اخیر اعلام کرد: اگر شیوه نامه های بهداشتی به خوبی رعایت نشود، احتمال ورود به پیک ششم وجود خواهد داشت که تنها راه جلوگیری از این شرایط، تقویت مشارکت عمومی در دریافت واکسن و جدی گرفتن شیوه نامه های بهداشتی تا پایان این پاندمی است.

انتهای پیام/د


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا