سمنان

زنگ طبیعت در مدرسه گوهرشاد شهرستان شاهرود نواخته شد

زنگ طبیعت در مدرسه گوهرشاد شهرستان شاهرود نواخته شد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران استان سمنان ، ابوطالب جلالی معاون استاندار و فرماندار ویژه شاهرود روز دوشنبه در حاشیه آیین روز درختکاری و نواختن زنگ طبیعت در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: فرهنگ صیانت از منابع طبیعی در بین شهروندان به ویژه کودکان باید نهادینه شود.

ابوطالب جلالی با بیان اینکه منابع طبیعی ظرفیت خدادادی است که در جنبه‌ها و شئون مختلف زندگی شهروندان تاثیرگذاری بسیاری دارد، افزود: روز ۱۵ اسفندماه در تقویم کشور به نام روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.

تولید محتواهای آموزشی در راستای ترویج فرهنگ درختکاری ضروری است

وی تولید نماهنگ‌های آموزشی در راستای ترویج فرهنگ درختکاری برای دانش آموزان را ضروری خواند و گفت: باید تولید محتواهای آموزشی در سطوح بالاتر نیز مورد دقت و توجه حوزه رشته‌های تخصصی و بین رشته‌ای در دانشگاه‌ها قرار گیرد.

جلالی به برگزاری آیین نواختن زنگ طبیعت در دبستان هیأت امنایی دخترانه گوهرشاد شاهرود اشاره کرد و افزود: برنامه‌های متنوع و جالبی در این آیین با مشارکت آموزش و پرورش و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری در راستای نهادینه کردن فرهنگ صیانت از منابع طبیعی برگزار شد.

فرماندار ویژه شاهرود با اشاره به اینکه ظرفیت‌های عالی منابع طبیعی در این شهرستان وجود دارد، اظهار کرد: تاکنون از توانمندی سازمان‌های مردم نهاد (NGO) در راستای احیا و نگهداری منابع طبیعی استفاده‌های مناسبی در کنار تلاش دستگاه متولی شده است.

جلالی با بیان اینکه برای امسال و سال آینده اعتبارات مناسبی در حوزه منابع طبیعی اختصاص یافته است، ابراز کرد: با اختصاص اعتبارات مناسب در راستای صیانت، پاسداشت و ایمن کردن منابع طبیعی می‌توان برنامه‌های متنوع‌تری اجرا کرد.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا