Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
زوج پرستاری که کرونا هم جلودارشان نبود - خبرگزاری برگزیده های ایران
سیستان و بلوچستان

زوج پرستاری که کرونا هم جلودارشان نبود

خبرگزاری برگزیده های ایران – زاهدان، مریم سرگزی: پرستاری یعنی عشق، اگر عاشق همنوعت نباشی نمیتونی این شغل رو انتخاب کنی، اگرهم به ناچار بری دانشگاه و ۴ سال شاگرد اول بشی باز هم در شروع کار یا رهاش میکنی یا دچار بیماری های روحی و جسمی میشی، مگر اینکه عاشق کارت باشی چون تو شغل پرستاری باید عاشقانه و خالصانه بری بالا سر بیمارت و خدا رو شکر کنی که در این جایگاه هستی.

این توصیف زیبا از رسالت پرستاری رو یکی از پرستاران بیمارستان چشم پزشکی الزهرا (س) زاهدان میگه..

ماجرا از این قراره که به بهانه روز پرستار با یک زوج پرستار در چشم پزشکی الزهرا(س) زاهدان قرار مصاحبه گذاشتیم. راهی بیمارستان شدیم تا ضمن قدردانی از تلاش پرستاران، چند دقیقه ای پای درد دلشون بشینیم

سوژه ما خانم مینا نارویی نژاد و آقای هادی سهل آبادی هستند که سالهاست در حرفه پرستاری مشغولند و نه تنها از شغلشون خسته نشدند بلکه این روزها که به بازنشستگی هم نزدیک می شن، دلشون برای کارشون می‌تپه.

 

امروز این ساعت که برای مصاحبه آمده ایم با جشنی که برایشان به مناسبت روز پرستار گرفته‌اند مقارن شده.

خوشحال شدیم چی از این بهتر که حداقل چند دقیقه ای هم ما در جشنشون شرکت کنیم هم حال و هوامون عوض بشه و هم دقایقی شاهد شادی پرستارا باشیم و بعد مصاحبه رو انجام بدیم اما نه ممکنه بعد از مراسم سرشون شلوغه بشه و با بیمارا گرفتار بشن.. خلاصه دوستانه و بی مقدمه کنار خانم نارویی نشستم و در خلال برنامه، به جای پرسیدن سوالات تک تک، همه رو یه دفعه پرسیدمو و گفتم هرکدوم رو دوست دارین همینطور پاسخ بدین. با لبخندی که بر چهره مهربونش داشت گفت خانم خبرنگار نمیذاری برای بعد از مراسم جشن؟ گفتم نه چون ممکنه نتونم پیداتون کنم.. لبخند و زد و گفت باشه و رشته کلام رو به دست گرفت و شروع کرد: از ٣٠ سال قبل کار پرستاری رو شروع کردم، با همسرم ٢٧ سال قبل در محل کارم آشنا شدم.

حاصل عشق ما یک فرزند دختره، خیلی وقتها بوده که احساس کردم دیگه خسته شدم ولی هیچوقت از اینکه پرستار شدم پشیمان نبوده و نیستم.

مراقبت از بیماران همیشه برام رضایت قلبی داشته و بهم آرامش داده.

 

در یکی دو سال اخیر هم که کرونا پیش آمده حجم کار چند برابر شده،  اما از مسیری که انتخاب کرده ام هرگز ناراحت نیستم.

من از زمان دانشجویی کار کردم، طی ٣٢ سال کار در بیمارستان هر یک نفر بیمار که با رضایت و بهبودی از بخش خارج شده برای من اوج خوشحالی و رضایت از کاری که کردم رو به دنبال داشته و طبعا همه این تجربیاتم بهترین خاطراتم هستن.

ما هر چیز که تو زندگیمون به دست آوردیم رو مدیون دعای خیر بیمارانمون هستیم ، نمیدونید که هربار این جمله که «ان شاالله هرچی که از خدا میخوای بهت بده» چه تاثیری روی زندگی ما گذاشته.

 

 

البته ما هر چیز که در زندگیمون به دست آوردیم رو مدیون دعای خیر بیمارانمون هستیم ، نمیدونید که هربار این جمله که «ان شاالله هرچی که از خدا میخوای بهت بده» چه تاثیری روی زندگی ما گذاشته.

منو همسرم در بیمارستان چشم پزشکی الزهرا خدمت می کنیم، همسرم در بخش اورژانس  و مسئول آموزش CPR در بیمارستان هستند( احیای قلبی و تنفسی).

 

اینکه در شیفتهای مخالف به علت مراقبت از فرزندمون بودیم و هستیم برامون خیلی سخت بوده و هست اما در زندگیمون تاثیر منفی و مخرب نداشته چون به لحاظ شغلی درک متقابل داشتیم و باعث شده بیشتر همدیگه رو بفهمیم و همکاریمون در همه امور زندگی با هم بیشتر باشه، حالا بعد از سالها فعالیت در حرفه پرستاری هردومون احساس خوشبختی و خوشنودی بیشتر از زندگی مشترکمون داریم.

در خلال صحبت‌هاش می پرسم از مردم چه خواسته‌ای دارین؟

این خانم پرستار می گوید: من از مردم خواهش میکنم شرایط سخت کاری ما رو درک کنند و توقعشون از پرستاران بیشتر از توانشون نباشه، ما در شرایطی کار میکنیم که به علت کمبود نیرو و بودجه داریم نقش پرستار، روان درمان، مشاور تغذیه، فیزیوتراپ رو ایفا میکنیم و حتی در بخش بجای پزشکان هم پاسخگوی چراهای فراوان بیماران هستیم. پس اگر گاها ناخواسته یک پاسخ با تاخیر داشتیم بتونن ما رو ببخشن و این کوتاهی رو به پای پرستار و حرفه پرستاری نگذارند.

میگویم اگر به عقب برگردیم دوباره شغل پرستاری را انتخاب می کنین؟

خانم نارویی نژاد: از کودکی حرفه پرستاری رو دوست داشتم و اگه برگردم به عقب دوباره با افتخار پرستاری رو انتخاب میکنم.

به خانم نارویی گفتم اگر همسرتونم داخل مراسم هستند بریم کنارشون و مصاحبه ای کوتاه داشته باشیم رفتیم اما همسرشون گفت هرچه خانم گفتند همان درست هست. تمام مسائل و موارد ما یکیست هر دوی ما عاشق کارمان هستیم و تجربه نشان داده هم عقیده‌ایم. در نهایت همین سوال را که از خانم نارویی نژاد پرسیده بودم از آقای پرستار هم میپرسم اگر به گذشته برگردید آیا شغل پرستاری را انتخاب می کنید؟ 

آقای سهل آبادی می گوید: بله با کمال افتخار و با انرژی بیشتر حتما حتما همین مسیر و شغل را انتخاب می کنم.

 

 

روز پرستار بهانه ایست تا قدر دان تمام پرستاران میهن که در این شرایط کرونایی هم محکم و با اراده تر از قبل در میدان مقابله و مراقبت از بیمارانمان هستند، باشیم.

انتهای پیام/ع


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا