بوشهر

سؤالاتی از ابقای دو فرماندار در بوشهر

برگزیده های ایران بوشهر، یعقوب ربیعی: احمد محمدی زاده استاندار بوشهر در نشست با اصحاب رسانه، اظهار داشته‌اند که فرمانداران خوبی در شهرستان‌های دشتستان و دشتی در حال کار و فعالیت هستند و بر اساس بررسی‌ها رضایت از عملکرد این افراد وجود دارد. لذا تغییرات را زمانی انجام می‌دهیم که فردی قوی‌تر نسبت به فرمانداران فعلی پیدا شده تا کارها را بهتر انجام دهند. برای حقیر چند سؤال و نکته وجود دارد که امیدوارم بی پاسخ نماند:

اینکه فرمودند فردی قوی‌تر نسبت به فرمانداران فعلی پیدا نشده، یا نشان از کم لطفی و عدم اعتماد به جریان انقلابی است و یا عدم آشنایی به نیروهای انقلابی توانمند استان. مطمئن باشید بین جریان انقلابی استان و دو شهرستان ذکر شده نیروی توانمند کم نداریم. فقط کمی تأمل و دقت می‌خواهد و عدم توجه به برخی حواشی‌ها و لابی‌گری‌ها.

نگاه استاندار محترم به فرماندار و جایگاه آن در دولت جدید چیست؟ آیا فرماندار را صرفاً برای امورات اداری و بخشنامه‌های ابلاغی می‌خواهند؟ یا فرماندار علاوه بر اجرائیات، بخشی از کوچینگ یا راهبری جریان انقلابی تعریف می‌شود؟ آیا فرماندار با نگاه متفاوت و همسو با دولت قبل می‌تواند بخشی از پازل دوم باشد؟

تعارف نداریم؛ مدیرانِ سابق همسو با دولتِ قبل بوده‌اند. لذا تکلیفشان با دولت جدید چیست؟ باید همسو شوند و تغییر ریل دهند؟ یا بنا به رویکرد قدیم و در تعارض با دولت فعلی گام بردارند؟ آیا مردم این تغییر فاز یک شبه را قبول می‌کنند؟

در این رویکرد، تکلیف مدیران ادارات شهرستان‌ها چیست؟ مدیر باید همسو با فرماندار باشد یا همسو با دولت جدید؟ در تعارض بین این دو امر، اولویت با کدام است؟ تیمِ هماهنگِ با فرماندار یا تیمِ همراهِ با دولت جدید؟

قطعاً موفقیت دولت جدید آرزوی ما بوده و هست؛ ولی اگر سوزنِ نقدِ درون گفتمانی را نپذیریم باید منتظر جوالدوزِ طرفِ مقابل باشیم.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا