فارس

ساختار مجلس با اصلاح چند آیین نامه درست نمی شود

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، رئیس مجمع نمایندگان استان فارس و نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: با جمعی از همکاران درباره نطق ها صحبت می کردیم و پرسیدم این نطق ها سرانجام چه می شود که گفتند صرفا در جایی نگاهداری می شود که جای تأسف دارد.

علیرضا پاک فطرت در ادامه تصریح کرد:  ساختار مجلس با اصلاح چند آیین نامه درست نمی شود و این وظیفه ما نمایندگان و مرکز پژوهش ها است که البته اگر رئیس این مرکز علمی و درست انتخاب شود و تا مجلس درست نشود، اوضاع همینطور باقی خواهد ماند و روز به روز بر مشکلات کشور افزوده می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در مجلس یازدهم افراد نخبه و فرزندان شهدا زیاد داریم، گفت: در این جلسه از مسئولان باسابقه و سرداران جنگ داریم که سردارانی که توانستند در ۱۸ ماه بر دشمن مسلط شده و خرمشهر را آزاد کنند پس چرا بعد از گذشت ۲۰ ماه از آغاز مجلس انقلابی، باز هم اوضاع اقتصادی و فرهنگی همین است؟ چرا قدرت پول ملی روز به روز کاهش پیدا کرده و روز به روز اقتصاد کوچکتر می شود؟

پاک فطرت ادامه داد: آیا می دانید زمانی که مجلس یازدهم تشکیل شد، ریال ایران در برابر ارزهای خارجی چقدر قدرت داشت و امروز چقدر قدرت آن کاهش یافته است؟ ای کاش مجلس در سال حداقل یک بار هم که شده بودجه ای را که خود نوشته در مجلس مرور و کنترل می کرد که دولت چند درصد این تبصره های بودجه را اجرا کرده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم همچنین تصریح کرد: در بسیاری از تبصره های بودجه بارها نوشته شده دولت مکلف است کاری را انجام دهد؛ اگر تکلیف ها انجام شده بود که وضع مملکت از نظر فشار اقتصادی به مردم اینگونه نبود

وی ادامه داد: به نظر می رسد هیأت رئیسه باید برنامه ریزی بهتری برای جلسات داشته باشد، مگر در یک سال چند جلسه علنی می توانیم داشته باشیم؟ نهایتا صد جلسه، چرا باید جلسات را یکی پس از دیگری صرف مسائل کم اهمیت کنیم؟ باید مسائل اصلی را در دستور کار قرار دهیم اما مسائل اصلی مثل معیشت مردم را رها کرده ایم.

پاکفطرت در ادامه با بیان اینکه اولویت اول ما اقتصاد، اشتغال و خانواده است، عنوان کرد: در مجلس از نظر کمی کار زیاد می شود اما باید کیفیت را نیز در نظر گرفت لذا بهتر از اعضای هیأت رئیسه نطق های نمایندگان را شنیده و به آن ترتیب اثر دهند چرا که مردم هوشیار شده و ایجاد اشتغال و افزایش قدرت پول ملی را می خواهند.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس همچنین با بیان اینکه اگر این مجلس نتواند مشکلات کشور را حل کند، مجلس های دیگر هم نخواهند توانست، اظهار داشت: هر جلسه مجلس باید زانوان دشمنان را لرزانده و مردم انقلابی ایران را خوشحال کند چون توقع مردم از مجلس انقلابی بیش از این است و مردم به ما می گویند در مجلس چه می کنید؟ به نظر می رسد مطالب مهم تری نیز وجود دارد که هیأت رئیسه در دستور کار قرار دهد.

پاکفطرت با اشاره به قانون تعارض منافع که سال ها است در بسیاری از کشورهای دنیا به تصویب رسیده، عنوان کرد: تعارض منافع در کشور ما در حوزه شغل های مختلف در سازمان های مختلف بیداد کرده که باعث بی عدالتی و رنجش مردم می شود و روز به روز مردم را ناامید تر و افسرده تر می کند از این رو باید خون تازه در رگ جامعه تزریق کرد و آن هم در اولویت قرار دادن قوانینی است که فساد را کاهش می دهد.

وی همچنین در ادامه با بیان اینکه از مجلس انقلابی انتظار می رود که چند موضوع مهم را در دستور کار خود قرار دهد و در سال جاری به تصویب برساند تا مردم امیدوار شوند، یادآور شد: برای یک بار هم که شده قانون تعارض منافع را تدوین کنید و در قالب یک کتاب چاپ و به کل کشور ابلاغ کنید.

 این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با بیان اینکه این مجلس ظرفیت زیادی دارد که از آن استفاده نشده و وظیفه هیأت رئیسه است که وقت بیشتری برای برنامه ریزی بگذارد، عنوان کرد: مجلس متعلق به مردم بوده و رهبری فرموده اند موضوعات مهم با لایحه به مجلس بیاید اما در این مدت بیش از ۸۰۰ طرح آوردیم که بیش از ۴ سال مجلس قبل خواهد بود.

پاک فطرت در ادامه با بیان اینکه تا زمانی که حکومت ملی و محلی تفکیک نشده و اختیار به استان ها داده نشود، تولید نیز انجام نمی شود، خاطرنشان کرد: دولت باید کاری کند تولید در استان ها شکل گیرد و استان ها باید با هم رقابت کنند اما متأسفانه امروز استان ها چشم به دولت مرکزی دوخته اند.

وی همچنین تصریح کرد: بردن مجلس به رأس امور وظیفه همه به ویژه هیأت رئیسه است و ما باید تصمیمات سخت و شجاعانه بگیریم و فرصت های بزرگی داریم که در حال از دست رفتن است، نزدیک ترین افراد به مردم، نمایندگان مجلس هستند پس چه کسی بهتر از نماینده می تواند مشکلات مردم را بداند و به آن رسیدگی کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: متأسفانه امروز مجلس به روزمرگی افتاده که به جایی نخواهیم رسید چون برخی تصمیمات فی البداهه مجلس برای سرمایه گذاران و مردم مشکل ساز شده و حیف است این همه متخصص داریم اما به جایی نرسیم.

انتهای پیام/ ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا