فارس

ساختار مدیریتی در برخی از ادارات لارستان نیازمند تغییر است

به گزارش برگزیده های ایران از لارستان، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سیدمختار موسوی‌خرم در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار، یکی از دغدغه‌ها و خواسته‌های مردم از دولت جدید را کنترل تورم اقتصادی دانست و اظهار داشت: دولت سیزدهم، میراث‌دار بسته‌ای از مشکلات نظیر تورم نزدیک به ۵۰ درصد، بدهی دولت گذشته، تعطیلی بخش زیادی از واحدهای تولیدی، مشکل انجام صادرات و غیره است که به نوع خود موانع کوچکی نیست تا طی مدت زمان کوتاه، توقع برطرف شدن یکباره آن را داشت.

وی با ابراز خرسندی از بازگشت چند هزار واحد تولیدی به خط تولید در طی مدت کوتاه آغاز به کار دولت، افزود: تلاش‌های لازم برای انجام صادرات کالا، به کشورهایی غیر از کشورهای اروپایی در حال انجام است.

امام جمعه لارستان با انتقاد از افراد و گروه‌هایی که به طور مداوم در حال زیر سوال بردن عملکرد دولت نوپای آیت‌الله رئیسی هستند یا اینکه با مدت مشابه دولت گذشته مقایسه می‌کنند، تصریح کرد: برخی قیاس‌ها مثل مقایسه ۱۰۰ روز نخست دولت گذشته و با دولت جدید، صحیح نیست چرا که شرایط شروع به کار هر کدام از آنها متفاوت است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه دولت زمانی می‌تواند مشکلات را برطرف کند که پشتوانه مردمی داشته باشد، خاطرنشان کرد: همه به خاطر دارند که وقتی دولت سیزدهم مسئولیت را پذیرفت، صدمات جدی به اعتماد مردم وارد شده بود و از جمله دلائلی که آیت‌الله رئیسی سفرهای استانی را تدارک دیده بررسی و شناسایی مشکلات همچنین ترمیم اعتماد آسیب‌دیده مردمی است.

وی با توصیه به آحاد مردم برای در پیش گرفتن صبر انقلابی، ادامه داد: حل مشکلات زمان‌بر است و باید آرامش را در جامعه حفظ کرد و با پشتوانه مردم بر مشکلات فائق آمد.

حجت‌الاسلام موسوی با ابراز تأسف از تلاش عده‌ای برای بر هم زدن آرامش و ایجاد حواشی برای دولت، گفت: بزرگ‌نمایی اشتباهات گفتاری مسئولان، ایجاد شایعه و اخبار جعلی بر علیه دولت، اختلاف‌افکنی بین دولت و مجلس در مسائلی نظیر تأیید یا رد وزرای پیشنهادی، طرح موضوع محاکمه رئیس جمهور و وزرای دولت سابق و غیره، با هدف بر هم زدن آرامش جامعه صورت می‌گیرد و این افراد، خیرخواه مردم نیستند.

امام جمعه لارستان با بیان اینکه کشور ایران در آستانه مذاکرات قرار دارد و نباید گذاشت آن اتفاقی که در فتنه سال ۸۸ رخ داد و ظرفیت عظیم نظام را به یک نقطه آسیب تبدیل کرد، تکرار شود، یادآور شد: فرصت داشتید و چند سال در مَسند امور بودید، همه کارهایی که خواستید انجام دادید و اجازه همه کارها به شما داده شد، رهبری معظم فرمودند من برجام را با این شرایط می‌پذیرم ولی شما شرایط را لحاظ نکردید، پذیرفتید و امضا کردید یا مقام معظم رهبری گفتند که در برجام عجله شد اما توجه نکردید و کارتان را انجام دادید، امروز کنار رفتید، پس تقوا را رعایت کنید و بگذارید افرادی که می‌خواهند کار کنند، کارشان را انجام بدهند.

وی خطاب به استاندار فارس در راستای تقویت روحیه امید در بین مردم، با تأکید بر اینکه برخی از ادارات لارستان نیاز به خون جدید و هوای تازه دارند، افزود: عملکرد برخی مسئولان در لارستان موجب گله‌مندی مردم شده‌اند و متأسفانه عده‌ای فراموش کرده‌اند که مسئولیت آنها چه بوده است.

حجت‌الاسلام موسوی با ابراز تأسف نسبت به اینکه برخی از مسئولان با مردم با ادبیات مناسب صحبت نمی‌کنند و در رسیدگی به کار مردم اطاله وقت دارند، تصریح کرد: انتظار می‌رود آقای استاندار هر چه زودتر این موضوع را بررسی کنند و در برخی از ادارات خون تازه جریان یابد و هوای تازه استشمام شود تا مطالبات مردم بر زمین نماند.

امام جمعه لارستان با بیان اینکه انتظار است تا رویکردی اتخاذ و از نیروهای متدین، انقلابی، با انگیزه و کارآمد در پست‌های مختلف به کار گرفته شود تا مشکلات حل شود، بیان کرد: بسیاری از مشکلات مردم ربطی به بودجه یا موارد دیگر ندارد، بلکه خود افرادی که پشت میز می‌نشینند، حال کار ندارند و بی‌جهت کار مردم را به روز بعد موکول می‌کنند.

وی با خطاب قرار دادن مسئولان در لارستان با اشاره به اینکه ایجاد رقابت سالم موجب پیشرفت و ترقی در جامعه می‌شود و در محیط کسب‌وکار نیز این مهم صدق می‌کند، بیان کرد: اگر این رقابت از تعادل خارج شد، یک گروه از گردونه رقابت حذف می‌شوند که یک نمونه بارز آن آغاز فعالیت فروشگاه‌های زنجیره در سطح شهر لار است که اصل این اقدام موجب رقابتی شدن می‌شود اما صدور بیش از حد نیاز به این فروشگاه‌ها و خارج کردن سرمایه‌ها از شهر موجب نگرانی است.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه در فروشگاه‌های زنجیره‌ای کالا به شکل مداوم وارد و سرمایه به طور مداوم خارج می‌شود که این برای شهر ما خوب نیست، ادامه داد: از طرفی نیز بسیاری از کسبه و تولیدکنندگان فعال در شهر در حال از دست دادن شغل‌های خود هستند.

امام جمعه لارستان با اشاره به اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای هیچ کالایی را از واحدهای تولیدی مستقر در لارستان تهیه نمی‌کنند، افزود: این فروشگاه‌ها اگر واقعا به فکر کمک به مردم هستند، باید با شرکت‌های تولیدی مستقر در لارستان قرارداد منعقد کنند و کالاهایی که در این خطه تولید می‌شود را از شهرهای دیگر وارد نکنند.

وی خواستار بررسی این موضوع توسط مسئولان و شنیده سخنان کسبه شد و اظهار کرد: انتظار می‌رود برای رفع این دغدغه و حفظ تعادل در سطح لارستان اقدامات لازم انجام شود و علاوه بر حفظ فروشگاه‌های زنجیره‌ای، منافع تولیدکنندگان و کسبه خُرد در نظر گرفته شود تا آسیب نبینند.

حجت‌الاسلام موسوی ضمن تکذیب هرگونه شایعات مبنی بر معرفی یا حمایت از گزینه‌هایی برای فرمانداری لارستان، اضافه کرد: تا این لحظه نه گزینه‌ای را معرفی یا از کسی حمایت کرده‌ام و نه تاکنون درباره هیچ‌کسی از بنده نظرخواهی نشده و به شایعاتی که می‌شنوید، توجه نکنید.

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا