Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
ساخت خانه پرستار درخواست مهم سازمان نظام پرستاری از مسوولان در سفر هیأت دولت به فارس - خبرگزاری برگزیده های ایران
فارس

ساخت خانه پرستار درخواست مهم سازمان نظام پرستاری از مسوولان در سفر هیأت دولت به فارس

بهبود ترابی در گفتگو با فارس اظهار داشت: پرستاران رسمی حق و حقوق خود را از وزارتخانه و دانشگاه دریافت می‌کنند درحالی که پرستاران شرکتی با حقوق کمتر دچار بی‌انگیزگی شده و این بی انگیزگی هم به ضرر خود آنها و هم بیماران است؛ چرا که منجر به رسیدگی نامناسب به بیمار می‌شود. 

وی در ادامه با اشاره به سفر رئیس کل حراست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین رئیس اداره بازرسی کل کشور در سفر هیئت دولت به فارس گفت: ایجاد خانه پرستار درخواست مهم دیگر جامعه پرستاری از مسوولان حوزه بهداشت و درمان بود؛ چراکه این قشر زحمت‌کش جهت تکریم نیازمند مکانی هستند که اگر سفری بروند به مشکل برخورد نکنند چنانچه خانه معلم نیز این امکان را برای قشر فرهنگی فراهم کرده است. 

ترابی افزود: با توجه به اینکه ۴۵ درصد رشته‌های زیرمجموعه پرستاری از این صنف هستند درخواست کردیم که یک سوم پانسیون‌ها را در اختیار ما قرار دهند تا هم در فارس پذیرای پرستاران دیگر نقاط کشور باشیم و هم پرستاران ما در سفر به نقاط مختلف کسور مکانی را در اختیار داشته باشند. 

رئیس سازمان نظام پرستاری شیراز در ادامه با اشاره به تفاوت چشمگیر حقوق پرستاران بخش دولتی و خصوصی گفت: برخلاف اینکه هزینه‌های بیمارستان‌های خصوصی در مقابل بیمارستان‌های دولتی بسیار بالاتر است، اما حقوق دریافتی پرستاران بخش خصوصی نسبت به بخش دولتی تفاوت چشمگیری دارد و گاهی تا سه و نیم میلیون تومان اختلاف هم می‌رسد. 

وی افزود: این در حالی است که این افراد امنیت شغلی هم ندارند و بسیار در حق آنها اجحاف می‌شود لذا درخواست کردیم که اشل حقوقی پرستاران مانند کارگران سنجیده نشود و با توجه به اینکه تمام مقامات مافوق پرستاران، پزشک هستند به این مورد توجه ویژه شود. 

ترابی تاکید کرد: مورد دیگر درخواست عملیاتی شدن تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری است که قبلا مصوب شده اما اجرایی نشده است که در این راستا مسوولان قول مساعد دادند.

انتهای پیام/ن


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا