فارس

سازمان میادین؛ حلقه مفقوده درآمد پایدار شهرداری

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، افسانه خواست خدایی، امروز در بازدید از سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده های کشاورزی شهرداری شیراز،  با اشاره به عدم تکمیل سایتهای ساماندهی مشاغل از جمله سایت  ۳۰۰ هکتاری قبل از پل فسا، در طول سالهای گذشته، گفت: با گذشت ١۵سال هنوز هیچ اقدامی برای تکمیل سایت شهید منتظری به عنوان یکی از سایتهای ساماندهی مشاغل صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: بی توجهی به تکمیل سایتهای ساماندهی مشاغل، سبب ماندگاری انواع مشاغل مزاحم خودرویی، مصالح ساختمانی، ضایعاتی‌ها، کشتارگاه‌ها و آهن آلات شده است که در راستای ساماندهی این مشاغل و ایجاد درآمد پایدار، تکمیل این سایتها باید در اولویت پروژه های این سازمان و شهرداری قرار گیرد.

به گفته خواست خدایی، در حوزه ساماندهی مشاغل، استقرار ضایعات فروشان در شهر و عدم جمع آوری و انتقال آنها به بیرون از شهر علاوه بر تبدیل شدن این نوع کارگاه‌ها به مکانی برای عرضه مواد مخدر و ارتکاب انواع جرائم از لحاظ زیست محیطی نیز سلامت ساکنان این محلها را هم به خطر انداخته است.

وی از استقرار وانت های بار فروش در سطح شهر به عنوان معضل دیگر در این حوزه یاد کرد و افزود: حضور این وانت ها علاوه بر ایجاد منظره نامناسب در شهر، به دلیل تجمع آنها در یک مکان، ترافیک سنگین در این مسیرها را هم ایجاد می کند.

خواست خدایی بر لزوم طراحی سایتهای ساماندهی وانت بارها در مناطق یازده گانه شهرداری شیراز تاکید کرد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز همچنین با اشاره به روش سنتی و سودجویانه تعیین قیمت میوه و تره بار در میدان مرکزی، این روش را از عوامل اصلی گرانی قیمت این محصولات برشمرد و افزود: نبود نظارت کافی بر قیمت میوه و تره بار در بازارچه های سطح شهر، چالشی جدی در حوزه اجرایی سازمان است.

ناظر شورا در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز افزود: نمای نامناسب بازارچه های شهرداری در سطح شهر باعث به وجود آمدن نازیبایی های بصری شده است.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر شیراز، توجه به ظرفیتهای قانونی جهت حمایت از مشاغل خانگی و خرده فروشان در بازارچه های هفتگی و دستفروشان را ضروری دانست.

وی پیگیری احداث و راه اندازی میدان دوم تره بار را در راس فعالیتهای سازمان میادین  برشمرد.

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز استقرار مراکز ذبح غیربهداشتی دام و کشتارگاه‌ها را به عنوان دیگر معضل حوزه ساماندهی مشاغل برشمرد و افزود: باید به این مشکل توجه ویژه داشت و برای رفع این معضل هماهنگی همه دستگاه های ناظر ضروری است.

انتهای پیام/س


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا