سیستان و بلوچستان

ساماندهی بافت ناکارآمد شهری در منطقه سیستان بزودی آغاز می شود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زاهدان، اکبر نیکزاد در سفر به شمال سیستان و بلوچستان گفت: حاشیه شهر زابل مساحت زیادی دارد و طبق مطالعات خانه های غیر مقاوم و همچنین معابر غیرفنی و غیراستاندارد باید اصلاح شود که مطالعات در مراحل نهایی قرار دارد و امیدواریم از آذرماه بهسازی بافت های فرسوده شهر زابل شروع شود.

وی ادامه داد: در زابل و شهرهای اطراف مردم و به خصوص جوانان با مشکل مسکن مواجه هستند که برنامه‌ریزی‌هایی انجام گرفته تا در قالب جهش تولید مسکن، واگذاری اراضی با طی مراحل و با پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون و با سود ۵ درصد انجام گیرد  تا  مشکل مردم این مناطق حل شود.

دهمرده نماینده مردم حوزه انتخابیه زابل در مجلس شورای اسلامی گفت : در مجلس حمایت میکنیم اما منطقه با توجه به سال‌ها خشکسالی باید هم در بحث قیر و هم اعتبارات ویژه دیده شود تا بنیاد مسکن قوی شود.

سرگزی نماینده مردم حوزه انتخابیه زابل در مجلس شورای اسلامی گفت : حجم بافت ناکارآمد و فرسوده در حوزه سیستان خصوصاً شهر زابل بسیار وسیع است، پیگیری هایی در قسمت های مختلف صورت گرفته و امیدواریم با سرعت منابعی در نظر گرفته و در اختیار بنیاد مسکن قرار گیرد تا  کار ساماندهی با سرعت بیشتری انجام شود.

وی افزود: با توجه به تعداد زیاد متقاضی مسکن روستایی و شهری، نیاز است تا تسهیلات علاوه بر روستا در اختیار متقاضیان شهر هم قرار گیرد تا تعداد بیشتری در حوزه سیستان بتوانند از آن  بهره‌مند شوند.

بیجار معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به موفقیت های بنیادمسکن انقلاب اسلامی در ساماندهی  حاشیه شهرهای زاهدان و چابهار درخواست شد که بنیاد مسکن به ساماندهی حاشیه زابل نیز ورود داشته باشد.

انتهای پیام/۳۱۳۹/ی


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا