فارس

سامانه جامع موزه‌های شهر شیراز طراحی می‌شود/ الزام شهرداری به تهیه لایحه سند راهبردی فناوری اطلاعات

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، سی‌امین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز، شامگاه یکشنبه، با نطق پیش از دستور سیده مریم حسینی آغاز شد و سپس اعضای شورا به بررسی دستورکار ارسالی از سوی کمیسیون‌های شورا پرداختند.

در این جلسه، حسینی ضمن گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهدای سلامت و تبریک میلاد حضرت زینب (سلام‌الله علیها)، کرونا را آزمونی الهی و متفاوت برای هر انسان دانست که به گفته وی کادر درمان از این آزمایش الهی سر بلند بیرون آمدند.

عضو شورای شهر شیراز  افزود: از میان کادر درمان عده‌ای نیز به عنوان کسانی که جان برکف در جهاد سلامت مردم حضور یافتند، با افتخار مدال سلامت جامعه را بر سینه زدند و به شهادت رسیدند و تقارن مبارک روز پرستار و ولادت عقیله بنی هاشم، افتخاری برای پرستاران کشور به حساب می‌آید چرا که زینب(س) در کربلا عشق را با صبر و استقامتش معنا کرد و به اسوه‌ای تاریخی در مهم‌ترین واقعه تاریخ تبدیل شد.

وی با اشاره به اینکه حضرت زینب پرستار نهضت و انقلاب حسینی بود و امروز پرستاران ایران اسلامی با پیروی از این الگوی بی‌بدیل باید نمونه‌ای از صبر و ایثار در مسیر نظام سلامت جامعه باشند، افزود: پرستاری آگاهانه و دلسوزانه، فرصتی است برای تجلیل جهادگران شهید عرصه سلامت وگرنه همه روزها روز پرستار و روز بزرگداشت خانواده‌هایی است که از والاترین سرمایه خویش  یعنی جان خود گذشتند.

عضو شورای شهر ششم شیراز در خطاب به خانواده‌های شهدای سلامت افزود: شما خانواده‌های بزرگوار شهدای عزیز شک نکنید نام شما در تاریخ ثبت خواهد شد و همه ما مرهون فداکاری‌های شما و تمامی پرستاران حوزه درمان و سلامت ایران اسلامی هستیم و بر خود لازم می‌دانیم رفاه ، امنیت شغلی و آرامش ذهنی شما را پاس بداریم.

در ادامه این جلسه، اعضای شورا به بررسی مصوبات ارسال پرداختند و در ابتدا ایراد فرمانداری به مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز با موضوع اخذ مجوز توافقنامه‌های تفکیکی شورا قرائت شد و اعضای شورا با  اشاره به قوانین، بر مصوبه مذکور اصرار داشتند.

در دیگر دستور کار شورای اسلامی شهر شیراز،  طرح کمیسیون هوشمندسازی، فناوری‌های نوین و اطلاعات شورا، درباره الزام شهرداری به تهیه لایحه «سند راهبردی فناوری اطلاعات شهرداری شیراز» نیز بررسی شد.

بر اساس این مصوبه شهرداری شیراز، مکلف شد با فعال کردن شورای راهبردی فناوری اطلاعات شهرداری شیراز با برگزاری جلسات مستمر هفتگی با حضور داوطلبانه اعضای شورا، حداکثر تا یک ماه پس از ابلاغ نسبت به تهیه و ارسال این لایحه با چهار موضوع تکمیل شهرداری یکپارچه الکترونیک، هوشمندسازی خدمات شهری برای کاربران حاکمیتی و شهروندان، اجرایی نمودن رصدخانه شهری اقدام کند. بر اساس تبصره این مصوبه، حضور نمایندگانی از تمام معاونت‌های شهرداری و سازمان فاوا الزام است.

در کمیسیون سومین حرم اهل بیت(ع) نیز طرحی درباره الزام شهرداری بر طراحی و راه‌اندازی سامانه جامع موزه‌های شهر شیراز مطرح شد.

بر اساس این مصوبه شهرداری مکلف شد با هماهنگی موزه‌داران دولتی و خصوصی شهر شیراز و جمع آوری اطلاعات لازم به جهت توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و صنعت گردشگری نسبت به طراحی و راه‌اندازی سامانه جامع موزه داری شهر شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) جهت بهره برداری مردم شیراز و گردشگران اقدام کند و در این سامانه علاوه بر اطلاعات، آدرس، تصاویر، آثار و مشخصات موزه‌ها و مشخص بودن ساعت بازدید، امکان فروش بلیط اینترنتی نیز فراهم شود و این سامانه جامع زیر بخش سامانه سرو قرار گیرد و استفاده از تکنولوژی‌های واقعیت افزوده و مجازی نیز برای معرفی اشیاء داخل موزه و بازدید مجازی فراهم گردد.

دیگر طرح کمیسیون هوشمندسازی، فناوری‌های نوین و اطلاعات شورا، درباره خدمات ارائه شده در زمینه داده های مکان(GIS)  نیز مورد بررسی قرار گرفت و بر اساس آن شهرداری مکلف شد ابتدا  به ایجاد زیرساخت اطلاعات مکانی (SDI) به صورت یکپارچه شامل تهیه استانداردها، دستورالعمل تهیه و ورود و ثبت داده های مکانی و توصیفی با قابلیت به لحظه‌رسانی برخط داده‌ها و تولید لایه‌های اطلاعاتی مورد نیاز برای به اجرا رساندن مطلوب وظایف ابلاغی شهرداری اقدام کند و گزارش اقدامات خود در این بند، را یک ماه آینده ارائه دهد.

همچنین شهرداری موظف شد به منظور مدیریت و کنترل یکپارچه شهری، لایحه ایجاد مرکز «مدیریت و کنترل و رصدخانه شهری» به عنوان یک واحد مستقل( بهره‌بردار) ذیل شهرداری را ظرف یک ماه به شورا ارائه کند و دفاتر مدیریت پروژه (PMO) را در کنار هر یک از معاونت‌ها، سازمان‌ها و مناطق شهرداری به منظور ایجاد شبکه عصبی سامانه اطلاعات جغرافیایی (GIS) همچنین ورود اطلاعات تمام سامانه‌های برنامه و بودجه شهرداری، راه‌اندازی کند.

انتهای پیام/س


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا