سیستان و بلوچستان

سبقت گرفتن در جاده‌های بارانی ممنوع/سرعت مجاز و مطمئنه را رعایت کنید

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زاهدان، مهدی خمر امروز در جمع خبرنگاران در زاهدان اظهار داشت: در هوای بارانی، معابر لغزنده است به توصیه های پلیس راه استان توجه کنید و سرعت مطمئنه را فراموش نکنید. 

وی ادامه داد: هنگام بارندگی دقت بیشتری به خرج دهید و مواظب باشید مناظر زیبا، هوای خوش و بوی نم باران حواستان را از رانندگی پرت نکند. 

رئیس پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان بیان کرد: از سالم بودن برف پاک کن های خودرو مطمئن باشید و بسته به شدت باران، سرعت برف پاک کن را تنظیم کنید. 

وی ادامه داد: اگر هنگام بارش باران مجبور به گرفتن ترمز شدیدی شدید، چند بار به طور پیایی پا را روی ترمز فشار دهید، با این کار از لیز خوردن ماشین جلوگیری خواهید کرد، البته رانندگان ماشین هایی که به ترمز ABS مجهزند، خیالشان از این بابت راحت تر است زیرا این ترمزها برای لیز نخوردن در چنین شرایطی طراحی شده اند. 

خمر اضافه کرد: رانندگان حتماً سرعت مجاز و مطمئنه را رعایت کنند و در نظر داشته باشند با توجه به کاهش میدان دید راننده، رانندگی در این آب و هوا نیازمند دقت بیشتری است. 

وی توصیه کرد: در جاده های بارانی از سبقت گرفتن بپرهیزید، چرخاندن فرمان به مقدار زیاد، ضربه ای به عقب خودرو می زند که موجب سر خوردن آن می شود و خودرو در جهت عکس حرکت برمی گردد. 

رئیس پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان هشدار داد: منبع آب شیشه شوی خودرو را به طور مرتب کنترل کنید، در یک جاده گل آلود، حتی پس از باران، ماشین های جلویی آن را گلی خواهند کرد.

انتهای پیام/۳۱۳۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا