کردستان

سردار جوانی: برخورد سپاه با دزدان نفتی رسوایی دیگری برای آمریکا رقم زد/ استکبارستیزی افتخاری در شناسنامه ملت ایران ثبت کرد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، سردار یدالله جوانی پیش از ظهر امروز در مراسم روز ۱۳ آبان که با حضور پرشور اقشار مختلف مردم انقلابی سنندج برگزار شد، اظهار داشت: هر ملتی افتخاراتی دارد که در شناسنامه آن ملت ثبت شده است و افتخار ایران هم، عنوان ملتی ظلم‌ستیز و استکبارستیز است که در شناسنامه ما ثبت شده است.

وی افزود: ملت ایران ۱۳ آبان به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی را هر ساله پاس می‌دارد اما واقعیت آن است ملت ایران در طول ۳۶۵ روز سال به صورت مستمر در حال مبارزه با استکبار هستند.

سردار جوانی اذعان داشت: مردم کردستان مردمی سرافراز و سربلند و پرافتخار هستند و اگر پیشنیه مردم این استان را بررسی کنیم در دهه‌های مختلف در خط مقدم مبارزه با توطئه‌های استکبار و فتنه‌های شیاطین بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اگر امروز کشور ایران از امنیت مثال‌زدنی برخوردار است نتیجه مجاهدت‌ها در سراسر کشور و از جمله کردستان است.

معاون سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: دنیا باید بداند چگونه ملت ایران از اقوام مختلف در کنار هم یک راه مشترک را پافشاری می‌کنند و ان مقاومت و ایستادگی در برابر ستمگران است.

به گفته سردار جوانی، ۱۳ آبان در بردارنده سه رویداد مهم انقلاب است که بخشی از هویت انقلابی ملت را معرفی می‌کند، سالروز تبعید امام به ترکیه در سال ۴۳ و ۱۳ آبان ۵۷ و ۱۳ آبان ۵۸، که در این سه رویداد جوهره واحد و مشترک یعنی همان استکبارستیزی به منصه ظهور رسید.معاون سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: اینکه ملت ایران حاضر نیست حتی لحظه‌ای از استکبارستیزی کوتاه بیاید از آن جهت است که این ملت، ملتی فرهیخته، اندیشمند، آگاه، بصیر و خواهان عزت و استقلال و کرامت انسانی است و این ملت در گذر زمان براساس آموزه‌های دینی و مبانی اعتقادی خود دریافته است که راه عزت او راه سربلندی راه سرافرازی و پیشرفت او و راه رسیدن بر قله‌های عزت و افتخار مبارزه با آمریکا و شیطان بزرگ است چراکه امریکا در دهه‌های گذشته در تعامل با دیگر ملت‌ها و از جمله ملت ایران رفتار طاغوت گونه، ظالمانه و ستمگرانه داشته است.

سردار جوانی خاطرنشان کرد: امریکا در سال‌های قبل از انقلاب تلاش کرد ملتی ایران را تحت سیطره خود قرار دهد در سال ۴۳ وقتی که امریکا از طریق رژیم سرسپرده، مستبد و دیکتاور لایحه کاپیتالاسیون را بر ملت ایران تحمیل کرد بزرگ مردی از صلاله رسوال‌الله قیام کرد و فریاد زد و دفاع از این ملت و عزت و کرامت این ملت را بر خود فرض دانست و علیه امریکا فریاد زد.

وی خاطرنشان کرد: فریادهای بلند امام برای دفاع از استقلال، عزت و شرافت این ملت به گونه‌ای امریکایی‌ها را به وحشت انداخت که امریکایی‌ها به شاه تحت امر خود دستور دادند که ایران را باید از این وضعیت خارج کنید و افرادی چون خمینی را به تبعید بفرستید تا این حرکت علیه امریکا پانگیرد.

معاون سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: شاه فرمان برد و دستور امریکا را اجرا کرد امام را به تبعید فرستاد، در اسناد تاریخی ثبت شده است در هواپیمای حامل امام به سمت ترکیه مهماندار از امام سوال می‌کند« آیت‌الله جرم شما که محکوم به تبعید شده‌اید چیست؟ شما یک مرجع فقید و آیت‌الله هستید چرا باید شما را به تبعید بفرستند؟» 

سردار جوانی ادامه داد: امام در پاسخ به این مهماندار فرمودند «جرم من دفاع از استقلال وطنم است» یعنی فریادهای امام؛ فریادهای استقلال‌خواهی برای ملتی است که امریکا مصمم شده او را به بند بکشد، اما زهی خیال باطل امریکایی‌ها فکر می‌کردند با فرستادن امام به تبعید این حرکت استقلال خواهی در ملت ایران خاموش خواهد شد.

وی اضافه کرد: چیزی نگذشت که در سال ۵۶ و در ادامه آن در سال ۵۷ قیام سراسر در شهرها و روستاها شکل گرفت و بار دیگر امریکایی‌ها تصور کردند با یک حرکت سرکوب می‌توانند این ملت را سرجای خودش بنشانند و لذا حادثه دیگر آفریده شد که نقش امریکایی‌ها یک نقش مستقیم بود و در ۱۳ آبان ۵۷ در دانشگاه تهران جوانان برومند این ملت دانشجویان و دانش‌آموزانی که فریاد عزت‌خواهی و استقلال‌طلبی سر داده بودند به دستور امریکایی‌ها و به دستان مزدوران آنها به خاک خون کشیده شدند اما این خون‌ها سرنوشت به گونه دیگر رقم زد و در نهایت انقلاب به پیروزی رسید.

معاون سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: امریکایی‌هایی که از پیروزی انقلاب اسلامی وحشت کرده بودند لانه جاسوسی درست کردند و سفارتخانه امریکا به مرکز توطئه علیه انقلاب تبدیل شد در نهایت جوانان این مرز و بوم تحت عنوان دانشجویان پیرو خط امام در ۱۳ آبان ۵۸ این لانه جاسوسی را تسخیر کردند.

امریکا عامل همه بدبختی‌های ملت‌های مسلمان است

جوانی گفت: امام به درستی امریکا را به عنوان شیطان بزرگ معرفی کردند و فرمودند امریکا عامل همه بدبختی‌های ملت‌های مسلمان است و امریکا را یک رژیم جنایتکار و شرمطلق معرفی کردند.

وی با بیان اینکه نظام سیاسی امریکا حتی در حق مردم خودش هم ظلم می‌کند، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلام شرارت‌های امریکا علیه ملت و انقلاب ما ادامه داشت و  هر آنچه توطئه از ترور، قائله، جنگ هشت ساله و … علیه ملت ما شکل گرفت.

معاون سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران اضافه کرد: ما کمتر توطئه‌ای علیه کشور خود را می‌بینیم که دست پلید امریکا از استین آن بیرون نباشد و پشت سرش را امریکا نقش آفرینی نکرده باشد.

امریکا تمدن‌سازی اسلامی و احیای تمدن اسلامی ایران را بر نمی‌تابد

جوانی افزود: این توطئه‌ها نتیجه این است که امریکایی‌ها استقلال و آزادی و آزادگی، ایستادگی و حرکت این ملت به سوی تمدن‌سازی اسلامی و احیای تمدن اسلامی را بر نمی‌تابند و لذا اینجاست که در سال ۶۷ از سوی نمایندگان وقت شورای اسلامی روز ۱۳ آبان به عنوان روز ملی استکبار جهانی در تقویم جمهوری اسلامی رقم خود و هر ساله مردم ما این روز را به عنوان یک روز نمادین و سمبلیک گرامی می‌دارند اما در عمل و صحنه در مقابل با امریکا در حال مبارزه مستمر هستند چرا که امریکایی‌ها اقایی و سروری مدیرت خود بر جهان را از طریق مدیریت بر مملکت ایران ارزیابی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه استکبار ستیزی ملت ایران معنایی جز ایستادگی ملت در مقابل ظالم و زورگویی‌ها و باج‌خواهی‌ها ندارد، تاکید کرد: این حالت ملت و موقعیت مردمان سرزمین ما که امروز به الگویی الهام بخش‌ برای سایر ملت‌ها تبدیل شده است مبانی مستحکم اعتقادی، عقلانی و تاریخی دارد.

معاون سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران خاطرنشان کرد:‌ امروز ملت ایران با اطمینان می‌گوید من یک مسلمان واقعی هستم چرا که از نشانه‌های مسلمان بودن طبق آیات الهی و سنت پیامبر اسلام ایستادگی در مقابل ظالمان و ستمگران است.

جوانی افزود:‌ مگر فردی می‌تواند ادعا کند که من پیرو قرآن و رسول‌الله هستم ولی در مقابل ظلم ظالمان، ستم ستمگران و قلدری قلدر معابان سکوت اختیار کند؟ مگر کسی می‌تواند ادعای انسانیت، عقلانیت و تدبیر بکند ولی در برابر ظالمان سکوت بکند استکبار ستیزی ملت ایرانیک الزام اعتقادی، اخلاقی و عقلانی است و به لحاظ تجربی خصوصا در مورد ملت ایران دهه‌های گذشته نشان می‌دهد که امریکا در حق ملت ما ظلم و ستم کرده است.

استقلال و اقتدار امروز ایران از برکت استکبار ستیزی است

وی به توطئه‌های مختلف امریکا علیه ایران و کردستان سرزمین مجاهدت‌های خاموش گریز کوتاهی زد و گفت: اگر امروز ما این اندازه امنیت، اقتدار و حرکت روبه جلو را در کشور ایران داریم در پرتو همین استکبارستیزی و ایستادگی در مقابل امریکا است.

معاون سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران عنوان کرد: امروز ما در دهه پنجم انقلاب به ملتی افتخار می‌کنیم که با این ایستادگی به دستاوردهای حیرت‌انگیزی دست یافته است، امروز کارنامه امریکا گرچه سراسر جنایت و خیانت است یک کارنامه سراسر شکست است امریکایی‌هایی که می‌خواستند ملت ما را تحقیر کنند و تلاش کردن سلطه خود را بر ایران بازیابی و باز تولید کنند و نگذارند ملت ایران الگوی دیگر ملت‌های آزادی خواه جهان باشند نه تنها به جایی نرسید.

جوانی با بیان اینکه امریکایی در این سال‌ها به رغم صرف میلیاردها دلار در هیچ صحنه‌ای علیه ایران به پیروزی نرسیدند، افزود: ملت ایران در پناه آموزه‌های دینی و الهی و تحت لوای پرچم ولایت در مقابل امریکا ایستاده و قدرتمندانه از ارزش‌ها و هویت دینی و ملی خود دفاع می‌کند، امریکایی‌ها در هر کجا توطئه‌ای را علیه ملت، انقلاب و نظام ما به راه انداخته‌اند در نهایت شکست خورده‌اند.

وی تصریح کرد: امروز ملت ایران این افتخار را دارد که فرزندان بروندش در نیروهای مسلح در موقعیتی قرار دارند که مقتدرانه از استقلال و عزت و کرامت این ملت دفاع می‌کنند، اگر امریکایی‌ها تصور می‌کنند باز با حرکت‌هایی می‌توانند ضربه‌ای به ملت ایران وارد کنند بدانند که سخت در اشتباه هستند.

معاون سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: در طول این ۴۳ سال از عمر انقلاب اسلامی امریکایی‌ها باید به این جمع‌بندی رسیده‌ باشند که باید بپذیرند با بیداری ملت‌ها که متاثر از بیداری ملت ایران و انقلاب اسلامی است دوران ابرقدرتی، زورگویی و سلطه‌گری آنان پایان پیدا کرده است.

جوانی گفت: امریکایی‌ها از ایران بیرون رانده شدند بعد توطئه کردند، کشورهایی را در منطقه اشغال کردند، نتیجه این اشغال‌گری‌ها نهایتا پذیرش خسارت‌های سنگین و فرار خفت‌بار آنان شد.

وی اضافه کرد: امریکایی‌ها در عراق مظلوم راهی جز فرار و خارج شدن ندارند، امریکایی‌ها امروز باید بپذیرند که قدرت‌شان باید در جغرافیای سیاسی کشور خودشان اعمال شود نه ۱۰ها هزار کیلومتر آن طرف‌تر، چراکه منطقه غرب آسیا از مقاومتی برخوردار است که دیگر امکان حضور امریکایی‌ها در آن را ندارند.

معاون سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران عنوان کرد: دورانی که امریکایی‌ها عربده می‌کشیدند و با به حرکت درآوردن ناوها و به پرواز درآوردن هواپیماهای خودشان ملت‌ها را می‌ترساندند گذشت.

جوانی تصریح کرد: وقتی ایران یک هواپیمای بدون سرنشین و فوق پیشرفته امریکا را زدند خفت بزرگی برای آنان بود به همین دلیل از رسانه‌ای کردن آن خودداری و حتی آن را انکار کردند.

وی اضافه کرد: وقتی قهرمان ملت ایران را ناجوانمردانه ترور کردند و سپاه به فرمان فرمانده کل قوا گفت انتقام می‌گیریم، امریکا فورا اعلام کرد که اگر ایران اقدامی بکند ۵۲ نقطه را می‌زنیم عین الاسد پیش آمد دنیا متحیر شد این چه ملت و نیروی مسلحی است که از امریکا نمی‌ترسد.

معاون سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: امریکایی‌ها به هرکجا رفته‌اند برای چپاول و غارت بوده است ماهیت امریکا چپاول، غارت و دست‌درازی بر ثروت سایر ملت‌هاست امروز نفت سوریه رابه یک شکل و در عراق به صورت دیگر می‌دزند.

جوانی افزود: امروز امریکا نمی‌داند رسوایی دزدیدن کشتی حامل نفت ایران و برخورد دریادلان سپاه با آنان را چگونه توجیه کنند این رسوایی بزرگ و پاک‌نشدنی برای آنان است.

وی خاطرنشان کرد: امریکایی‌ها بهتر است که حقوق ملت مسلمان و ملت ایران را به رسمیت بشمارند و دست از این رفتارها بردارند و به خود بیایند چرا که داستان ما با این زیادخواهان همین خواهد بود.

معاون سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه ملت ایران این اطمینان را دارد که وعده نصرت خدا حق است و به زودی تحقق پیدا می‌کند، گفت: پیشرفت، کرامت، استقلال، اعتلای جهان اسلام، وحدت و…مهم‌ترین آرمان ملت ایران است و قطعا در لوای وحدت این آرمان‌ها تحقق پیدا خواهد کرد.

سردار جوانی در ادامه پیامی هم برای دشمنان نظام به ویژه استکبار جهانی داشت و عنوان کرد: این ۴۳ سال نشان داد که ملت ایران پایدار، مقاوم،  مصمم و مستحکم است از اینکه دنبال تحرک باشید و تهدید کنید و به دنبال معتبربخشی به تهدیداتان باشید بدانید چیزی از این راه عایدتان نمی‌شود.

معاون سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: امروز ملت مسلمان ایران در هم‌افزایی با سایر ملت‌ها آنچنان قدرتی را در این منطقه تولید کرده که استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل و متحدین آنان هیچ حرکتی را نمی‌توانند بکنند که از این مسیر پرشکستی که دارند در آن حرکت می‌کنند به یک دور برگردانی برسند و بتوانند قدرت گذشته خود را احیا و بر ملت‌ها مسلط شوند.

جوانی افزود: امروز ملت‌ها بیدار شده‌اند و مقاومت در منطقه میراث سپهبد شهید سید شهدای جبهه‌های مقاومت یک واقعیت است و پدید لشکر بین‌الملل اسلامی که در ایران، سوریه، عراق، شامات، لبنان و سرزمین‌های اشغالی، یمن قهرمان در حال مبارزه است واقعیت است و ظرفیت‌های جهان اسلام هم‌افزا شده و با هم‌افزایی این ظرفیت‌ها آینده از آن اسلام و مسلمین است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا