زنجان

سردار سلیمانی باید به عنوان الگو برای نسل جوان شناسانده شود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر زنجان با تاکید جایگاه والای سردار دل‌ها اظهار کرد: این شهید والامقام یک نفر نبود، بلکه یک مکتب بود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه سردار سلیمانی قهرمان فراملی و قهرمان همه آن‌هایی است که در مقابل ظلم و دیکتاتورها  ایستادگی می‌کنند، افزود: ایشان تنها قهرمان ملت ایران است بلکه سردار دل‌ها و قهرمان تمام انسان‌های آزاده و آزادی‌خواه، محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم تبیین جایگاه شهید سلیمانی به صورت هنری تصریح کرد: قطعاً صاحبان قلم و اندیشه و به ویژه آن‌هایی که مهارت فرهنگی دارند، باید سردار سلیمانی را به عنوان یک الگو برای نسل جوان شناسانده و معرفی کنند.

آیت‌الله خاتمی بر ضرورت ابراز علاقه و عشق به سردار دل‌ها تاکید کرد و افزود: این ابراز علاقه می‌تواند به روش‌های مختلف از نصب پرچم و یا پوستر بر سردرب منازل هم انجام شود.

امام جمعه زنجان به برگزاری برنامه پاسداشت ۹ دی اشاره کرد و گفت: ۹ دی جزو افتخارات و عزت ملی ما محسوب می‌شود و نباید فراموش شود.

وی با بیان اینکه ۹ دی، روز بصیرت و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و تجدید بیعت با رهبری است، ادامه داد: در این رابطه انگیزه‌هایی از سوی دشمنان برای فراموش کردن حماسه ۹ دی وجود دارد. 

آیت‌الله خاتمی در ادامه با اشاره به روز تاریخی ۱۳ دی‌ماه سال ۶۷ به عنوان روز ماندگار در حیات معنوی و فرهنگی، به پیام تاریخی امام راحل به میخائیل گورباچف، رئیس‌جمهور اتحاد جماهیر شوروی پیشین، اشاره کرد و  افزود: روح این پیام دعوت به معنویت و انسانیت است چرا که امام در آن پیام فرمودند رسالت انبیا دعوت به سوی انسانیت و رهایی از قید و بند مادیات است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر وجود اختلاف در بین مکتب‌های مادی با اسلام در حوزه اقتصاد افزود: اغلب آن‌هایی که دم از اقتصاد می‌زنند و زیربنای همه چیز را اقتصاد می‌دانند، انسان را خوب نمی‌شناسند و خیال می‌کنند انسان هم نوعی حیوان است که فقط خواب و خوراک می‌خواهد.
 وی تاکید کرد: آن‌هایی که زیربنای اقتصاد را خوب می‌دانند انسان را از حد انسانیت به حد حیوانی تنزل داده‌اند در حالیکه مراد از به دنیا آمدن انسان این است که انسانیت داشته باشد، اگر چه خوراک و رفاه هم برای او لازم است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴/ق


 2022-01-04 02:06:04

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا