خراسان رضوی

سردرد و گیجی از علائم تماس طولانی مدت با گاز منوکسید کربن است

سردرد و گیجی از علائم تماس طولانی مدت با گاز منوکسید کربن است

به گزارش برگزیده های ایران دکتر علی یزدانی با بیان اینکه با شروع فصل سرد و نیز کاهش دما در استان ، آمار مسمومیت با گاز منوکسید کربن نیز افزایش یافته است تصریح کرد: بر اثر تنفس مقدار فراوان گاز مونوکسید یا جذب آن از راه پوست، این ماده وارد خون شده و به جای اکسیژن وارد ارگانهای حیاتی بدن، چون قلب و مغز و شش ها می‌شود و به این ترتیب باعث مرگ افراد می‌شود.

وی گفت: علایم مسمومیت با منوکسیدکربن در کودکان تهوع، استفراغ و اسهال است که با مقادیر پایین تری از ‏منوکسیدکربن بروز می کند. تماس طولانی مدت با گاز منوکسید کربن به ویژه در کودکان، می تواند با بروز ‏اختلالات رفتاری و کاهش حافظه و ضریب هوشی همراه باشد‎.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: اولین اقدام در برخورد با فردی که با گاز منوکسیدکربن مسموم شده است، انتقال وی به هوای آزاد است و در ‏صورت قطع تنفس بیمار، باید احیای قلبی ریوی را آغاز نمود و ‏با مرکز اورژانس۱۱۵ تماس گرفت.‏

به گزارش وب دا، وی با بیان اینکه با وجود توصیه ها و هشدارها اما باز هم همه ساله با شروع فصل سرد، شاهد حوادث ناگوار در این زمینه هستیم خاطر نشان کرد: برای پیشگیری از مسمومیت با گاز منوکسید کربن باید به نکات پیشگیرانه توجه کرد و در صورت بروز مسمومیت پس از انجام اقدامات اولیه، با اورژانس ۱۱۵ تماس حاصل شود.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا