خوزستان

سردرگمی تولیدکنندگان پت ، روغن موتور ، شوینده ها و استایرن منومر از تصمیم های عجیب دولت!

سردرگمی تولیدکنندگان پت ، روغن موتور ، شوینده ها و استایرن منومر از تصمیم های عجیب دولت!

مهدی حساکره؛ در حالیکه از هفته گذشته ،تاکنون مبنای قیمت خوراک مورد نیاز تولید محصولات پتروشیمی ها با نرخ فروش میانگین حواله ثنا ۳۷۵،۰۰۰ ریال تعیین شده؛ گویا دانشمندان اقتصادی دولت ، پس از جلسات کارشناسانه بسیار به این نتیجه رسیدند که مبنای قیمت پایه محصولات تولیدی شرکت‌های روغن موتور، شوینده ها، پتروشیمی تبریز، و از همه مهمتر پتروشیمی تندگویان که از تولیدکنندگان محصولات استراتژیک کشور است، نرخ ارز ۲۸۵،۰۰۰ ریال قرار گیرد! حال یک سوال از متخصصان تصمیم گیر؛ دولت چگونه به این نتیجه رسیده اید که با نرخ میانگین ارز خوراک ۳۷ هزار و پانصد تومانی میتوان محصول نهائی با نرخ ارز ۲۸هزار و ۵۰۰ تومانی تولید کرد؟!

“پتروشیمی شهیدتندگویان تولید کننده محصولات استراتژیک کشور، سهامداران شگویا نگران‌تر از سال ۹۶”

پیش از این و تا سال ۹۶ شرکت پتروشیمی شهید تندگویان یک شرکت ضرر ده با زیان انباشته بود که با روی کار آمدن سید رضا قاسمی شهری مدیر عامل کارکشته ای صنعت پتروشیمی و تغییرات مدیریتی و رفع موانع تولید توانست شرکت را به سود دهی برساند

لازم به ذکر است محصولاتی استراتژیک همچون اسید ترفتالیک خالص، پلی اتیلن ترفتالات گرید بطری، پلی اتیلن ترفتالات گرید الیاف، پلی اتیلن ترفتالات گرید فیلم و پلی اتیلن ترفتالات گرید آمورف در پتروشیمی شهید تندگویان تولید می شود.

اسید ترفتالیک یکی از مهمترین مواد اولیه برای تولید رزین های پلی اتیلن ترفتالات است که روند رشد تولید و مصرف آن در جهان بسیار چشمگیر بوده است.

پلی اتیلن ترفتالات نیز از مهمترین مواد اولیه پلی استرهای قابل استفاده در تولید الیاف برای صنایع نساجی، صنایع تولید فیلم های پلاستیکی، تولید انواع بطری های نوشابه، قوطی و ظروف مورد استفاده در بسته بندی مواد غذائی، داروئی و بهداشتی است که از روند رشد تولید و مصرف زیادی بر خوردار است.

شرکت پتروشیمی شهید تندگویان با نماد شگویا در بورس، واقع در منطقه ویژه ای اقتصادی بندر ماهشهر است.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا