سلامت

سرشیر بخوریم یا نخوریم؟

سرشیر بخوریم یا نخوریم؟

عارف حکیمی،کارشناس تغذیه، در برنامه سلام تهران در مورد خواص انواع شیره‌ها گفت: اگر شیره‌هایی از جمله شیره انگور، انجیر، خرما و توت با یکدیگر ترکیب شوند، می‌توانند خواص فوق‌العاده‌ای را به همراه داشته باشند. از طرفی سرشیر چربی‌های انباشته شده شیر است که از قدیم‌الایام مورد استفاده قرار می‌گیرید که بسیار مفید است.

وی در مورد خواص سرشیر، گفت: سرشیر از شیر حیوانات متفاوتی از جمله بز، گوسفند، گاو، گاومیش و شتر تهیه می‌شود.

این کارشناس تغذیه متذکر شد: هر کدام از این شیرها درصد چربی‌ متفاوت و تنوعی از ویتامین‌ها را در بر دارند. سرشیر برای بچه‌ها و افراد مسن که تمایل به افزایش وزن دارند، بسیار مناسب است.

حکیمی همچنین اظهار کرد: میل کردن سرشیر به تنهایی می‌تواند اذیت کننده باشد. خصوصا برای کسانی که کار یدی انجام نداده و پشت میز می‌نشینند. لذا بهتر است که همواره در کنار سرشیر از مصلحاتی از جمله عسل، شکر قهوه‌ای یا شیره استفاده شود.

وی در ادامه گفت: شیره سفید از جمله شیره‌هایی است که خصوصا در ملایر و همدان بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. ترکیب این شیره با سرشیر طعم بسیار خوبی را ایجاد خواهد کرد.

این کارشناس تغذیه ابرازکرد: برخی به واسطه چربی بالای سرشیر، آن را در برنامه غذایی خود قرار نمی‌دهند. در حالی که نکته این است که باید مصرف خود را به صورت متعادل داشته باشیم و افراط نکنیم.

۴۷۲۳۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا