خوزستان

سرقت، پل فولاد اهواز را به تعطیلی کشاند

سید سعید باب‌المراد، شهردار کارون در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ضمن تایید مسدود شدن پل فولاد اهواز، اظهار کرد: طی روزهای گذشته گزارش‌هایی مبنی بر سرقت برخی قطعات فلزی پل ششم یا فولاد اهواز به شهرداری اعلام شد که تیم مهندسی و کارشناسی جهت ارزیابی دقیق وضعیت پل ورود کردند.

وی افزود: سرقت برخی قطعات فلزی و باد‌بندهای پل سبب بروز خطرهایی برای عابرین شده است که در راستای جلوگیری از حوادث احتمالی مسدود شدن پل تا رفع مشکل در شورای عالی ترافیک استان مطرح شد.

باب‌المراد در ارزیابی میزان خسارات به پل گفت: براساس برآورد شرکت مهندسی و مشاوره‌ای پل ششم اهواز، میزان خسارات حدود ۴ میلیارد تومان بوده است که امیدواریم پس از تامین منابع مالی کار ترمیم پل آغاز شود.

شهردار شهرستان کارون ضمن تاکید بر اینکه بیشترین عملکرد این پل جهت تردد خودروهای سنگین صنایع فولاد استان و لوله سازی اهواز است عنوان کرد: ترمیم و ایمن سازی پل به این دو مجموعه محول شده است.

باب‌المراد در تشریح جزئیات این مسدودی بیان کرد: با نظر شورای عالی ترافیک استان، این پل از نهم آذرماه مسدود خواهد بود و مسیرهای جایگزین جهت تردد خودروهای سنگین به زودی توسط پلیس راهنمایی و رانندگی استان اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه ترمیم پل برعهده شرکت فولاد خوزستان است افزود: این شرکت برای تامین منابع مالی مورد نیاز هنوز زمانی را تعیین نکرده است به همین دلیل تصمیم به مسدود شدن پل جهت جلوگیری از بروز خسارات به مردم تا زمان تامین منابع مالی گرفته شد.

به گزارش برگزیده های ایران، پل ششم معروف به پل صنایع فولاد در جنوب شهر اهواز و در حدود روستای چنیبه در غرب کارون و شهر کارون در شرق رودخانه قرار دارد که راه اصلی ارتباط کارخانه‌های نورد و صنایع دستی در دو سوی رودخانه کارون است.

عملیات ساخت این پل ۷۴۰ متری با عرض ۳۰ متر و ۴۰ سانتی‌متر در خرداد سال ۱۳۸۳ آغاز شد و در شهریور ۱۳۸۶ به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/ر


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا