خوزستان

سفیران صلح و سازش، مدافعان اتحاد و بازوان پرتوان قوه قضائیه

سفیران صلح و سازش، مدافعان اتحاد و بازوان پرتوان قوه قضائیه

به گزارش خبرگزاری برگزیده ،فرهنگ آزاداندیش در نخستین نشست شورای سفیران صلح و سازش دزفول که در فرهنگسرای مدرس این شهر برگزار شد، گفت: فعالیت سفیران صلح و سازش به عنوان مدافعان اتحاد و بازوان پرتوان قوه قضاییه برای کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا اهمیت زیادی دارد.

وی با بیان اینکه کارهای اولیه برای راه اندازی نهاد صلح و سازش در دزفول در حال انجام است و تلاش می‌شود و افتتاحیه رسمی آذرماه برگزار شود، افزود: نهاد صلح و سازش نهادی رسمی، غیردولتی، قدرتمند و یکی از تاثیرگذارترین نهادهای کشور است که موجب کاهش ورود پرونده‌های قضایی به دادگاه‌ها خواهد شد.

آزاداندیش بر ضرورت استفاده از افراد توانمند در این مجموعه تاکید کرد و ادامه داد: شورای سیاستگذاری از ۵ نفر با نظر اعضای هیات مدیره تشکیل می‌شود و قرار است شورای مشورتی نیز تشکیل شود که اعضای این شورا سفیران صلح هستند.

دبیر کل نهاد بین المللی صلح و سازش و عدالت اجتماعی کشور اضافه کرد: افراد تاثیرگذار این نهاد مشخص می‌شوند و همایش بزرگ دزفول برگزار خواهد شد تا افراد تاثیرگذار شهر دزفول انتخاب شوند.

علی نعامی، معاون نهاد صلح و سازش استان خوزستان گفت: این نهاد برای اینکه به توسعه روابط انسانی، اخوت و برادری در بین افراد جامعه کمک کند تاسیس شده تا بتواند به اهداف آرمانی برسد.

وی افزود: افراد تاثیرگذار از اقشار و اقوام مختلفی که حس می‌کنند در برابر جامعه مسوولیت دارند در این نهاد عضو خواهند شد.

مهندس بابک یوسفی معاونت گزینش و ارزشیابی نهاد صلح و سازش به توضیح در مورد موارد و مسائل مربوط به حوزه گزینش و صدور احکام پرداختند

ایشان افزودند که احکام ، پس از تائید گزینش ، بازرسی و حراست جهت صدور به واحد کارگزینی ارسال و پس از صدور ، تقدیم اعضا خواهد شد. معاونت گزینش و ارزشیابی همچنین خاطر نشان شدند که در صورت هرگونهتخلف یا سواستفاده از مسئولیت ، بلافاصله مراتب در شورای سیاست گزاری مطرح و در صورت صحت ، کلیه مسئولیتها از فرد خاطی سلب میشود.

بابک یوسفی بیان کردند که تمام دبیران شهرستانها باید گزارش عملکرد فعالیتها به صورت متن و تصویر را به دبیر استان تحویل دهند ضمن اینکه گزارشها میبایست در سربرگ نهاد نوشته شوند .

وی افزود : تمامی دبیران باید حداقل یک بار در ماه با زیر مجموعه خود جلسه جهت هماهنگی و هم راستایی داشته باشند .

زهرا آدینه، دبیر مجمع صلح و سازش دزفول نیز با اشاره به قدمت سازش در دزفول اظهار امیدواری کرد با فعالیت در این نهاد بتوان قدمی برای همدلی و برادری در بین مردم برداشت.

وی افزود: قدم برداشتن در این مسیر یاری کننده دستگاه قضاست؛ شرایط اقتصادی و بیکاری پرونده‌های زیادی در دادگستری باز کرده و امیدواریم با حضور سفیران صلح بتوانیم قدمی در راستای حل این مشکلات برداریم.

معاون اجرایی و هماهنگ کننده نهاد صلح و سازش کشور گفت: نهاد بین المللی صلح و سازش و عدالت اجتماعی یک نهاد خودجوش مردمی است که در کل کشور فعالیت‌های زیادی انجام می‌دهد.

وی افزود: نهاد صلح و سازش بر مبنای صلح و سازش و عدالت اجتماعی پایه گذاری شده است.

همه آحاد جامعه به نوعی سفیران صلح و سازش هستند، این نهاد از همه آحاد مردم تقاضا دارد این نهاد را یاری کنند.

سفیران صلح و سازش، مدافعان اتحاد و بازوان پرتوان قوه قضائیهسفیران صلح و سازش، مدافعان اتحاد و بازوان پرتوان قوه قضائیهسفیران صلح و سازش، مدافعان اتحاد و بازوان پرتوان قوه قضائیهسفیران صلح و سازش، مدافعان اتحاد و بازوان پرتوان قوه قضائیه

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا