کردستان

سند آمایش سرزمینی استان کردستان باید سالانه به روزرسانی شود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، پرویز اوسطی نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی در هشتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان که با دستور کار ارائه سند آمایش سرزمین استان کردستان برگزار شد اظهار کرد: بعد از ۶ دهه سابقه برنامه توسعه‌ای در کشور اما متاسفانه کشور در حال حاضر فاقد برنامه‌ و سند جامع توسعه‌ای است.

وی  با بیان اینکه در حال حاضر به ناچار باید الگوی توسعه‌ای را تغییر دهیم افزود: الگوی توسعه‌ای باید به دلیل محدودیت‌های سرزمینی تغییر کند که در همین راستا نیازمند یک سند جامع و کامل هستیم.

اوسطی بیان کرد: سند آمایش سرزمین به‌ معنای توزیع مناسب و‌ هماهنگ جغرافیایی کلیه فعالیت‌ها در پهنای سرزمین نسبت به منابع طبیعی و سرزمین است.

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تدوین سند آمایش سرزمین باید به گونه‌ای باشد که در درآمد، ثروت و توسعه استان نقش داشته باشد و نتیجه آن در زندگی مردم نمایان شود.

وی با تاکید بر اینکه توسعه، یک پروژه نیست بلکه پروسه است، افزود: توسعه به معنای بازسازی جامعه مبتنی بر باورهای جدید است که باید در سند آمایش سرزمین به آن توجه ویژه شود.

اوسطی با تاکید براینکه سند آمایش سرزمین باید سالانه به روزرسانی شود، گفت: در سند ارائه شده در این جلسه به بسیاری از ظرفیت‌های استان توجه نشده است.

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به‌ اینکه همه استان ها در حال رقابت با یکدیگر هستند گفت: آینده مردم استان کردستان به سند آمایش سرزمین گره خورده است.

اوسطی گفت: خیلی از محدودیت‌هایی سرزمینی در آینده ممکن است برطرف شود لذا باید در این سند برخی ‌محدودیت‌ها در نظر گرفته نشود.

وی به ظرفیت منابع طبیعی و آب در استان اشاره کرد و گفت: باتوجه به وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های زیاد استان باید توسعه در استان صورت گیرد.

اوسطی بر همفکری و‌ مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت‌های علمی نخبگان تاکید کرد و افزود: اسناد شهرستانی و استانی مجدد باید پایش و مورد بررسی قرار گیرند تا حق استان کردستان در نظام تقسیم ملی محروم واقع نشود.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا