کردستان

سنندج فاقد مکان مناسب ورزش اسکیت است/قهرمان‌پروری اولویت هیات اسکیت کردستان است

ابوذر عباسی رئیس هیات اسکیت استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در سنندج اظهار داشت: اسکیت ورزشی بسیار مفرح، پرتحرک، هوازی، جذاب‌ترین و همگانی ترین ورزش محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: این ورزش سبب کاهش وزن، تناسب اندام، تنظیم فشار خون و تعادل میان عضلات می‌شود.

عباسی با اشاره به اینکه در این ورزش ورزشکار با ابداع تکنیک و حرکات جدید می‌تواند اسکیت را به ورزش خارق‌العاده‌ای بدل کند افزود: این ورزش می‌تواند به رشته پرمدالی بدل شود.

وی استعدادیابی و قهرمان پروری این ورزش را نیازمند سالن سرپوشیده و زمین تمرین دانست.

رئیس هیات اسکیت کردستات شناسایی استعدادهای ورزشی استان را ضروری برشمرد و گفت: رده سنی ۶ _۱۲ سال بهترین رده سنی برای آموزش اسکیت است.

وی با بیان اینکه استعدادهای ورزشی زیادی در استان وجود دارد، اظهار کرد: اگر اداره ورزش حامی ورزش باشد کردستان می‌تواند در کشور سرآمد باشد.

عباسی با اشاره به اینکه علاقه‌مندان این رشته تنها در سالن شماره سه ملک‌نیا سنندج می‌توانند ورزش کنند تصریح کرد: امکانات موجود پاسخگوی نیاز علاقه‌مندان این رشته ورزشی نیست.

وی با اشاره به اینکه بر اساس ماده(۸۸) سالن‌های ورزشی به اشخاص حقیقی واگذار شده است اظهارکرد: از آنجا که کفش اسکیت مناسب و سازگار با کف پوش سالن‌های ورزشی است و آسیبی به کف پوش‌ها وارد نمی‌کند و علیرغم داشتن نامه فدراسیون سالن‌های ورزشی اجازه ورود کفش اسکیت به سالن‌های ورزشی نمی‌دهند و این معضلی برای هیات اسکیت استان است.

عباسی یادآورشد: اگر مسوولان هزار متر زمین به هیات اسکیت واگذار کنند می‌توان به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این ورزش ایجاد اشتغال کرد.

رئیس هیات اسکیت استان کردستان با اشاره به اینکه این رشته ورزشی در تمام شهرستان‌های استان فعال است، وضعیت شهرستان‌های مریوان، بیجار و دیواندره را مطلوب ارزیابی کرد.

عباسی با اشاره به اینکه این ورزش در میان بانوان علاقه‌مندان زیادی دارد اظهارکرد: بانوان استان توانسته‌اند در این رشته به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یابند.

وی قهرمان‌پروری و شناسایی استعدادهای ورزشی و آموزش رده‌های سنی پایه را اولویت هیات اسکیت بیان کرد.

به گفته عباسی، هم اکنون بیش از ۳۰۰ ورزشکار و ۳۵ مربی توانمند در استان در رشته اسکیت فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا