کردستان

سنندج قطب ژیمناستیک کشور محسوب می‌شود/ضرورت افزایش سالن ژیمناستیک بانوان

فریبرز یخچالی در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در سنندج اظهار داشت: علیرغم اینکه بانوان زیادی در رشته ژیمناستیک فعالیت می‌کنند، اما ساعت تمرین و امکانات مورد نیاز بانوان بسیار محدود است.

وی با اشاره به اینکه ۲ هزار نفر از بانوان در سنندج مشغول فعالیت هستند، افزایش سالن‌های تمرین بانوان را ضروری دانست.

رئیس هیات ژیمناستیک شهرستان سنندج ژیمناستیک را جزو رشته‌های پایه و مادر تمام رشته‌های ورزشی عنوان کرد و گفت: ژیمناستیک رشته‌ای جذاب و مفرح است و ورزشکار می‌تواند مهارت‌های قدرت، سرعت، چابکی و انعطاف را بیاموزد.

به گفته وی، کسی که در این رشته  فعالیت می‌کند می‌تواند در تمام  رشته‌ها پیشرفت کند.

یخچالی خانه ژیمناستیک در سنندج را تنها سالن اختصاصی برای تمرین دانست و گفت: باشگاه‌های کوچک ژیمناستیک در سنندج وجود دارد اما پاسخگوی نیاز مسابقات نیست.

وی تجهیزات و وسایل خانه ژیمناستیک سنندج را فرسوده و مستهلک و نیازمند بازسازی دانست و اظهار کرد: خریداری تجهیزات و وسایل ژیمناستیک بسیار گران و نیازمند هزینه هنگفت است.

سنندج قطب ژیمناستیک هنری است

یخچالی عنوان کرد: سنندج قطب ژیمناستیک در کشور محسوب می‌شود و ژیمناستیک هنری در سنندج توانسته موفقیت‌های خوبی کسب کند.

رئیس هیات ژیمناستیک شهرستان سنندج افزود: ژیمناستیک رشته جذابی است و شامل شاخه‌های ریتمیک، هنری، آیروبیک، آکروباتیک و ترامبولین است.

وی با اشاره به اینکه این ورزش علاقه‌مندان زیادی دارد  و در تمام رده‌های سنی از خردسال گرفته تا نوجوان، جوان و بزرگسال در این رشته مشغول فعالیت‌اند، گفت: هم اکنون هفت هزار نفر در استان در رشته ژیمناستیک فعالیت دارند.

یخچالی با اشاره به اینکه به دلیل شیوع کرونا حضور در باشگاه‌ها و فعالیت‌های ورزشی محدود شده است افزود: در این راستا در فضای آنلاین مسابقات ژیمناستیک  برگزار می‌شود.

وی برگزاری کلاس‌های کارگاه بازآموزی در فضای مجازی را از برنامه‌های هیات برشمرد و گفت: برنامه‌های کاری هیات سیستماتیک است و تدوین برنامه‌ها همسو با فدراسیون است.

رئیس هیات ژیمناستیک شهرستان سنندج با اشاره به پتانسیل‌های بالقوه ورزشی در استان بر برگزاری کلاس‌های آموزشی با هدف ارتقا قهرمانی تاکید کرد و افزود: نوجوانان و جوانان و بزرگسالان در این دوره‌ها حضور فعال دارند.

به گفته یخچالی، در ۲ ماه اخیر در رده سنی جوانان ژیمناستیک‌کاران سنندجی موفق به کسب چهار مدال طلا، ۲ نقره، ۲ برنز و قهرمان قهرمانان در ایران شدند، همچنین در مسابقات کشوری جوانان  رامتین زندی، بهیاد فرهمندی و نیما سعیدی موفق به کسب عنوان قهرمان قهرمانان شدند.

وی افزود: در رده بزرگسالان  محمودبیگی، پدرام زاهدی، امین کاظمی و کیا چوپانی موفق به کسب مدال طلا و برنز شدند.

انتهای پیام۲۳۳۰/۸۵


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا