کردستان

سنندج پایتخت کتاب ایران شد

سیدانور رشیدی شهردار سنندج از انتخاب سنندج، اظهار کرد: امروز و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  سنندج بعنوان هفتمین پایتخت کتاب ایران  معرفی شد.

وی گفت: پایتخت کتاب، عنوانی فرهنگی است که از سال ۲۰۰۱ توسط یونسکو پایه‌گذاری شد و به شهرهای مختلفی در دنیا تعلق گرفت.

وی بیان کرد: انتخاب پایتخت کتاب ایران از سال ۱۳۹۳ آغاز وبا اعلام فراخوان شبکه ترویج کتاب‌خوانی که زیر نظر معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جای دارد و با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی هر سال شهرهایی که داوطلب دریافت این عنوان هستند، برنامه‌های خود را ارائه می‌دهند و داوران با انتخاب بهترین طرح‌های ارائه‌شده، پایتخت کتاب را  انتخاب می کنند.

به گفته شهردار سنندج، شهرداری سنندج با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد و نهاد کتابخانه‌های استان کردستان طرح و برنامه‌های خود را برای انتخاب بعنوان پایتخت کتاب ارائه و در مهرماه هم از طرح ارائه شده دفاع شد.

شهردار سنندج ضمن تبریک این انتخاب ارزشمند به تمامی شهروندان بویژه نویسندگان ، ناشران و دوستداران کتاب ابراز امیدواری نمود با همکاری تمامی دستگاههای فرهنگی بتوانیم گام مهمی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی برداریم.

گفتنی است؛ اهواز، نیشابور، بوشهر، کاشان، یزد، شیراز  و سنندج هفت شهری هستند که تاکنون بعنوان  پایتخت کتاب ایران  معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱/ ق


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا