Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
سهم ایران از بازار سوریه بسیار اندک است/ ضرورت اجرای راهکارهایی برای حمل و نقل زمینی - خبرگزاری برگزیده های ایران
زنجان

سهم ایران از بازار سوریه بسیار اندک است/ ضرورت اجرای راهکارهایی برای حمل و نقل زمینی

مصطفی طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در زنجان بررسی مشکلات موجود در روابط اقتصادی دو کشور ایران و سوریه را از اهداف سفر به این کشور اعلام و اظهار کرد: مبادلات اقتصادی بین ایران و سوریه بسیار پایین و فقط ۳ درصد است در حالی که ترکیه با آن‌ همه سابقه دشمنی نقش قابل توجهی در اقتصاد این کشور ایفا می‌کند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی میزان فعلی مبادلات اقتصادی ایران و سوریه را ۲۰۰ میلیون دلار اعلام و تصریح کرد: در این سفر برنامه‌ریزی برای افزایش مبادلات اقتصادی دو کشور به یک میلیارد دلار در مرحله اول و افزایش آن به ۴ تا ۵ میلیارد دلار در مراحل بعدی انجام شد.

وی خود تحریمی و حمل و نقل را از عمده مشکلات موجود در روابط اقتصادی ایران و سوریه عنوان کرد و افزود: در سال‌های گذشته هیچ اقدامی برای توسعه روابط دو کشور انجام نشده است.

طاهری کسب رضایت طرف سوری، پیگیری جدی امور و فراهم کردن زمینه حضور بخش خصوصی را از اقدامات جدی در سفر به سوریه دانست و گفت: بیش از ۱۶۰ شرکت در نمایشگاه برگزار شده شرکت کرده بودند که منجر به ارائه توانمندی‌های این شرکت‌ها شد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با تاکید بر پیگیری مشکل حمل و نقل بین دو کشور ایران و سوریه تصریح کرد: برنامه‌ریزی شده است تا موانع همکاری اقتصادی بین سوریه و ایران طی چند ماه آینده حل و زمینه حضور بخش خصوصی در این کشور فراهم شود.

وی با بیان اینکه موانعی هم در کشور سوریه برای برقراری و توسعه روابط اقتصادی با ایران وجود داشت و دارد ادامه داد: آنها هم مشکلاتی مانند تحریم دارند که راهکار حل آن تهاتر کالا با کالا، تاسیس بانک مشترک یا استفاده از پول مشترک است.

طاهری با تأکید بر تلاش برای مانع زدایی در برقراری روابط اقتصادی بین ایران و سوریه افزود: به نظر عمده‌ترین مشکل مبادلات اقتصادی بین ایران و سوریه نبود اراده لازم در طرف ایرانی برای توسعه این روابط بوده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راه‌کارهایی برای رفع مشکل حمل و نقل برای تسهیل مبادله اقتصادی بین ایران و سوریه داده شده که استفاده از توانمندی‌های ارتش برای حمل کالا در نیروی دریایی است، ادامه داد: اما باید متوجه بود که برای برقراری مبادلات اقتصادی ارزان و پایدار بین دو کشور باید راه‌کاری برای ارتباطات زمینی پیدا کرد.

وی با بیان اینکه قانون تجارت در عراق به دلایل مشکلات امنیتی موجود در این کشور هنوز اجرا نمی‌شود، ادامه داد: با توجه به اینکه ترکیه انگیزه‌ای برای کمک به ایجاد روابط اقتصادی زمینی بین ایران و سوریه ندارد بنابراین باید این زمینه را در کشور عراق فراهم کرد.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴/ق


 2021-12-09 02:05:25

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا