فارس

سه پرونده قتل عمدی در فارس با مصالحه بسته شدند

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، حجت الاسلام سید کاظم موسوی گفت: این مصالحه و سازش‌ها در حوزه‌های قضایی مرودشت، زرین دشت و سروستان بوده است که با رافت و گذشت خانواده‌های مقتولان و همچنین تلاش‌های مسئولان قضایی، اعضا و کارکنان شورا‌های حل اختلاف، مصلحین قرآنی و بهره‌گیری از ظرفیت صلح و سازش توسط ریش‌سفیدان و معتمدین محلی در این حوزه‌ها سه نفر از چوبه دار رهایی یافتند.

وی با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته گفت: در سند تحول دستگاه قضایی فرهنگ صلح و سازش مورد توجه قرار گرفته و گسترش نهاد‌های سازشی و داوری‌ها به صورت تخصصی در دوران تحول و تعالی دستگاه قضایی بیش از پیش مورد تاکید است.

رئیس کل دادگستری فارس اضافه کرد: در زمینه توسعه فرهنگ صلح و سازش، استان فارس دارای ظرفیت‌های بسیار مناسبی و لازم است ضمن بهره مندی از این ظرفیت‌ها در زمینه توسعه فرهنگ صلح و سازش اهتمام جدی‌تر صورت گیرد؛ هر چند از سوی توسعه حل اختلاف استان اقدامات بسیار مناسبی در این خصوص انجام شده است.

حجت الاسلام موسوی گفت: عفو و گذشت یکی از ارزش‌های دینی و نشانه‌ی تقوای الهی است و ترویج این روحیه در بین شهروندان، موجب ارتقای امنیت روانی و توسعه اخلاق و معنویت در جامعه خواهد شد.

انتهای پیام/م


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا