Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
سکوت جهاد کشاورزی دزفول در مقابل فعالیت شرکتی بدون مجوز - خبرگزاری برگزیده های ایران
خوزستان

سکوت جهاد کشاورزی دزفول در مقابل فعالیت شرکتی بدون مجوز

به‌گزارش برگزیده های ایران از دزفول، پس‌از دریافت پیام‌های مردمی مبنی‌بر فعالیت یک شرکت غیرمجاز و دپو کردن علوفه‌های دامی توسط این شرکت در شهر صفی‌آباد دزفول خبرنگار فارس پیگیر این‌موضوع شد.

در بازدید میدانی که توسط خبرنگار این خبرگزاری صورت گرفت متوجه ساخت این واحد در فاصله نهایتاً ۳۰۰ متری شهر و در زمین‌های حاصل خیز کشاورزی منطقه شدیم.

علی انصاری شهردار صفی‌آباد در رابطه با این موضوع طی گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: هر گونه ساخت‌وساز طبق مصوبه ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها در محدوده قانونی و در حریم باید با اجازه شهرداری صورت گیرد.

وی افزود: به‌طورکلی ساخت‌وساز در حریم البته به‌جز مواردی که براساس صدور مجوز پس‌از دریافت استعلامات است ممنوع می‌باشد.

شهردار صفی‌آباد گفت: با توجه به بررسی‌های صورت‌گرفته تاکنون مالکان این شرکت مجوزی ارائه نداده‌اند و در راستای همین موضوع روزهای گذشته براساس اختیارات قانونی، مدت‌زمان ۱۰ روزه‌ای برای دریافت استعلامات ده‌گانه و ارائه مجوزات لازم از مالکان تعیین کردیم.

وی ادامه داد: به‌طور منطقی شهرداری باید قبل‌از آغاز فعالیت این شرکت مانع انجام کار می‌شد که بنابر هر دلیلی جلوی فعالیت پروژه گرفته نشد و شهرداری وظیفه ذاتی خود را به‌درستی انجام نداده‌است.

علی انصاری تصریح کرد: متولی زمین‌های کشاورزی جهاد کشاورزی است که براساس قانون مسوول جلوگیری در هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی این اداره است و معتقدیم جهاد کشاورزی اقدامات قانونی و غیرقانونی این پروژه را باید مشخص کند.

تاکنون استعلامی برای این پروژه به اداره محیط زیست دزفول ابلاغ نشده است 

رضا قپانچی پور رئیس اداره محیط زیست شهرستان دزفول در خصوص آلودگی‌ها و مجوزات زیست‌محیطی این پروژه اظهار کرد: اداره محیط‌زیست ارگان صادرکننده مجوز نیست و تنها پاسخ استعلامات مرتبط را صادر می‌کند و صدور مجوز برای این پروژه به‌عهده اداره جهاد کشاورزی است.

وی افزود: برای این محل تاکنون استعلامی به دستمان نرسیده و در سوابق استعلامات اداره محیط‌زیست چنین درخواستی وجود ندارد.

رییس اداره محیط‌زیست شهرستان دزفول گفت: به شهرداری و افرادی که برای فعالیت این شرکت به اداره محیط‌زیست مراجعه کردند اعلام شد، اگر پروژه آلودگی از قبیل تولید پساب و یا تخلیه پسابی خاص به‌طور غیرمتعارف در محل دارد با ارائه مستندات به اداره محیط‌زیست اطلاع داده شود تا به‌طور قاطع برای بحث آلودگی ورود کنیم.

 

رئیس اداره جهاد کشاورزی دزفول باز هم پاسخگو نبود

به گزارش برگزیده های ایران، با توجه به گفته‌ی شهرداری صفی‌آباد و رییس اداره محیط‌زیست دزفول متولی صدور مجوز در حوزه اختیارات جهاد کشاورزی است که رییس اداره جهاد کشاورزی دزفول طبق روال دیگر گزارشات پاسخ‌گوی تماس‌های خبرنگار فارس نبود.

باتوجه به فاصله کوتاه این شرکت به شهر و ساخت سازه شرکت در زمین‌های کشاورزی مردم منطقه نگران تاثیرات مخرب آن از قبیل تولید شیره علوفه و ایجاد بوی نامطبوع در منطقه و سرایت آن به زمین‌های کشاورزی هستند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا