چهارمحال و بختیاری

سیاست‌های دولت سیزدهم حمایت از خانواده وجوانی جمعیت است

سیاست‌های دولت سیزدهم حمایت از خانواده وجوانی جمعیت است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران استان چهارمحال وبختیاری، غلامعلی حیدری در نشست ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت این استان به اقدامات دولت سیزدهم در راستای فراهم کردن زمینه برای فرزندآوری در کشور اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین اقدامات دولت توجه به اشتغال و مسکن جوانان است و در این راستا با اعطای تسهیلات قابل توجه به ویژه در بخش مشاغل خانگی و اجرای طرح نهضت ملی مسکن در تلاش است تا این ۲ دغدغه جدی جوانان را پاسخ دهد.

وی ادامه داد: بهره‌گیری از تجربیات کشورهای پرجمعیت، مردمی کردن امور، پایش مستمر تغییرات جمعیتی در استان، هم افزایی بخش‌های مختلف و ارزیابی عملکرد ادارات از دیگر اموری است که باید در راستای جوانی جمعیت در استان در دستور کار قرار گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در حالیکه در سالهای گذشته گفتمان کاهش جمعیت بر جامعه حاکم بود و یک ارزش به شمار می‌رفت اما امروز با همراهی بخش‌های مختلف این رویه تغییر کرده و افزایش جمعیت به موضوع مهمی تبدیل شده است که این خود یک موفقیت است.

حیدری اظهار داشت: موضوع جمعیت برای کشورها از ابعاد مختلف افتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی دارای اهمیت است و این مهم برای کشور ما که جمعیت آن رو به سالمندی گذاشته و نرخ باروری در بسیاری از استانهای کشور از جمله استان ما زیر نرخ جانشینی است از اهمیت دوچندانی برخوردار شده است.

وی، اشتراک و وحدت نظر را نخستین گام برای عملیاتی کردن جوانی جمعیت در استان دانست و گفت: در گام نخست باید همگان به اینن نظر مشترک برسیم که استان و کشور در یک چاله جمعیتی قرار گرفته و این موضوع می‌تواند امنیت ما را به خطر اندازد از همین رو افزایش نرخ باروری و جوانی جمعیت برای کشور یک ضرورت است.

‌حیدری تصریح کرد: در گام بعدی باید فرهنگسازی و آموزش را در دستور کار قرار داد که در اینجا نقش نهادهایی نظیر آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، رسانه‌ها و حوزه‌های علمیه بسیار تاثیر گذار است.

گفتنی است، در این نشست از دستگاه‌های فعال در حوزه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از جمله ورزش و جوانان، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، دانشگاه علوم پزشکی و امور بانوان استانداری تجلیل شد.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا