زنجان

سیر صعودی اجاره بهای اماکن صنفی دلیل مهم افزایش قیمت کالا و خدمات است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان، ناصر فغفوری در پانزدهمین جلسه ستاد تنظیم بازار استان اظهار داشت: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از صنوف استان به صورت استیجاری فعالیت می‌کنند، بالا بودن اجاره بهای این واحدها زمینه گرانفروشی برخی صنوف را فراهم می‌کند.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان گفت: هم اکنون در استان بیش از ۷ هزار واحد صنفی فاقد پروانه کسب وجود دارد که بخش عمده این واحدها به صورت استیجاری هستند.
وی افزود: بیش از ۹۵ درصد صنوف فاقد پروانه کسب استان و نیز افراد متقاضی تغییر مکان در پروانه کسب دارای محل استیجاری هستند.
فغفوری یادآور شد: هم اکنون اجاره بهای اماکن صنفی در برخی نقاط زنجان بیش از سایر استان‌هاست و این امر نباید باعث شود بخشی از هزینه‌ها از جیب مردم تامین شود.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان در ادامه با اشاره به افزایش فروش اینترنتی در صنوف استان عنوان کرد: میزان فروش غیرحضوری و الکترونیکی پیش از شیوع کرونا در استان حدود ۴ درصد بود که این میزان هم اکنون به ۱۷ درصد رسیده است.
شایان ذکر است در پایان این جلسه مصوبه کشوری واگذاری امور غله و خدمات بازرگانی و نظارت بر توزیع آرد و نان و نیز انتقال دبیرخانه گندم ، آرد و نان به سازمان جهاد کشاورزی مطرح و مصوب شد.

انتهای پیام/۲۳۰۸


 2021-12-14 02:05:43

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا