زنجان

سیل بیخ گوش ۲۷۵ روستای زنجان

رضا خواجه‌ای امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار برگزیده های ایران در زنجان با بیان اینکه، برنامه‌ریزی برای پیشگیری و مقابله با وقوع سیل در استان امری ضروری بوده که نیازمند همکاری همه دستگاه‌های اجرایی است، اظهار کرد: تعداد روستاهای محدوده سیل در استان، ۲۷۵ روستا با ۴۲ هزار و ۵۵۵ واحد مسکونی است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: از این تعداد ۱۸ هزار و ۱۶۹ واحد مسکونی معادل ۴۳درصد مقاوم‌سازی شده است.
وی با بیان اینکه، سیل یک پدیده طبیعی است و در هنگام بروز به مانند هر بلای طبیعی دیگر دارای آثار تخریبی غیر قابل اجتناب است، تصریح کرد: بر اساس جغرافیای طبیعی استان و میزان حادثه‌خیزی برخی مناطق آن، در بعضی موارد اثرات سوء ناشی از وقوع سیل کمتر از زلزله نبوده و عدم پیشگیری از وقوع آن می‌تواند خسارات جانی و مالی جبران ناپذیری را بر جای گذارد.
خواجه‌ای، اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز حوادث غیرمترقبه را بسیار ضروری و حیاتی دانست و گفت: تعیین حریم و بستر برای رودخانه‌ها و جلوگیری از ساخت و ساز در آن‌ها، ایمن‌سازی ساختمان‌ها در مقابل سوانح و حوادث و جلوگیری از تجاوز به حریم و بستر رودخانه ها برای تسهیل در عبور سیلاب ها از مهم‌ترین مواردی است که باید از سوی دستگاه‌ها و مردم جدی گرفته شود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان پیشگیری از وقوع بحران و آمادگی در حوادث و مخاطرات طبیعی را لازمه مدیریت بحران دانست و خاطر نشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اقدامات پیشگیرانه‌ای همچون احداث کانال‌های انتقال آب و سیل بندها پیش از وقوع حادثه، تهیه و تدوین نقشه خطرپذیری سیلاب و جلوگیری از ساخت و ساز در بستر مسیل‌ها و حریم رودخانه‌ها و ساماندهی بناهای ساخته شده در محدوده آنها، نقش مهم و موثری در کاهش آسیب ها و خطرات داشته است.
وی ادامه داد: از مجموع ۹۲ هزار و ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی ۵۱ هزار واحد مسکونی معادل ۵۵ در سطح استان مقاوم‌سازی شده و در حال حاضر نیز مقاوم سازی ۵ هزار واحد مسکونی غیرمقاوم در سال‌جاری در دستور کار این نهاد است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹


 2021-11-13 10:07:18

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا