چهارمحال و بختیاری

شاخص‌های بازار کار استان چهارمحال وبختیاری در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ بهبود یافته است

شاخص‌های بازار کار استان چهارمحال وبختیاری در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ بهبود یافته است

علی شهریارپورتاکید کرد: با اعلام نتایج فصل چهارم آمارگیری از طرح نیروی کار در سال‌جاری، نتایج هر چهار دوره آمارگیری از سوی مرکز آمار ایران اعلام و در نتیجه وضعیت بازار نیروی کار کشور و استان‌ها در سال ۱۴۰۱ مشخص شده است.

وی افزود: براساس نتایج اعلامی از سوی مرکز آمار ایران نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری در فصل بهار سال ۱۴۰۱ برابر ۱۰.۶، فصل تابستان هشت درصد، فصل پاییز ۱۰.۱ درصد و در فصل زمستان ۱۳.۵ درصد بوده است.

شهریارپور تصریح کرد: به‌دلیل آن بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی تحت تاثیر تغییرات دما و شرایط آب هوا هستند، شاخص‌های بازار نیروی کار در چهار فصل سال یکسان نبوده و به‌طور معمول نرخ بیکاری فصل زمستان در استان‌های سردسیر از نرخ بیکاری سایر فصول بالاتر است.

وی یادآور شد: اگر چه نرخ بیکاری فصل زمستان سال۱۴۰۱ در مقایسه با فصل زمستان سال ۱۴۰۰ هم در سطح کشور و هم در سطح استان اندکی افزایش داشته است ولی میانگین نرخ بیکاری چهار فصل سال ۱۴۰۱ استان برابر ۱۰.۶ درصد بوده که در مقایسه با میانگین نرخ بیکاری چهار فصل سال ۱۴۰۰ به میزان ۱.۷ درصد کاهش نشان می‌دهد و حاکی از بهبود شاخص‌های بازار کار استان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال‌های قبل از آن است.

شهریارپور اظهار داشت: تاریخ اجرای طرح آمارگیری نیروی کار در چهارمحال و بختیاری در فصل زمستان همزمان با سراسر کشور ۱۵ تا ۲۸ بهمن‌ماه سال ۱۴۰۱ بوده است که در بازه زمانی یاد شده، استان به‌دلیل بارش سنگین برف و برودت بیش از حد هوا در شرایط اضطراری قرار داشت و رکود ناشی از سرما و بارش برف بر شاخص‌های بازار نیروی کار زمستان ۱۴۰۱ تاثیرگذار بوده است.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا