کردستان

شبکه بانکی باید پیشگام تحول اقتصادی در کردستان باشد/وضعیت امروز کردستان تناسبی با ظرفیت‌ها ندارد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا در اولین جلسه با کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان، پیشرفت اقتصادی را یکی از ارکان توسعه استان عنوان کرد و اظهار داشت: قطعا شبکه بانکی از عوامل مهم و موثر در پیشرفت اقتصادی است.

وی با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی برای رسیدن به پیشرفت هدفمند، خاطرنشان کرد: در بسیاری از عرصه‌ها در کشور، توسعه ایجاد شده اما چون هدفمند نبوده، خود تبدیل به چالش شده است.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: کردستان، استانی غنی است و وضعیت امروز تناسبی با ظرفیت‌های استان ندارد.

زارعی‌کوشا با اشاره به آمار اعلام شده مبنی بر پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک‌های استان در سال ۹۹ افزود: نیاز استان و توقع ما از شبکه بانکی بسیار بیشتر است و این مجموعه باید پیشگام ایجاد جهش و تحول اقتصادی در استان باشد

وی یادآور شد: برای اینکه شاهد جهش در پیشرفت و توسعه استان باشیم، نیازمند انسجام و همفکری هستیم.

استاندار کردستان در ادامه گفت: هر کجا که بانک‌ها به جای اینکه خود را نماینده بانک در استان بدانند، نماینده استان در بانک باشند، نتایج خوبی حاصل شده و یقین دارم این اراده در کردستان بیشتر از هر جای دیگری وجود دارد چرا که همه ما به محرومیت کردستان آگاهیم و می‌دانیم باید قدم‌های بیشتری برداریم تا فاصله ما با فقر افزایش یابد.

زارعی‌کوشا ضمن تقدیر از اعلام همکاری سیستم بانکی استان، اظهار داشت: قطعا ظرفیت کارشناسی بانک‌ها، منحصر به کار بانکداری نیست و هر کدام از بانک‌ها در حوزه های مختلف سرمایه‌گذاری ورود کرده و مشکلات را ریشه‌یابی و آسیب‌شناسی کرده‌اید لذا در ستاد سرمایه‌گذاری از این تجربیات استفاده خواهیم کرد.

استاندار کردستان، وجود ارتباطات مثبت با وزرا بویژه وزرای اقتصادی و اعلام حمایت آنان از استان را فرصت دانست و تاکید کرد: باید قدر این فرصت‌ها را بدانیم.

وی در پایان از بانک‌های استان خواست، مسیر مدرسه‌سازی و کمک به توسعه فضاهای آموزشی را که برخی بانک‌ها در پیش گرفته‌اند ادامه دهند و با توجه به اینکه منطقه نایسر از کمبود فضای آموزشی رنج می‌برد، ساخت مدرسه در این منطقه را در اولویت قرار دهند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا