کردستان

شبکه برق۲۲ روستا در کامیاران بهسازی شد

شهرام بهمنی در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در سنندج، اظهار کرد:براساس برنامه مدون، عملیات بهسازی شبکه فرسوده روستاهای کامیاران باهدف اصلاح و بهسازی شبکه برق روستایی وجمع‌آوری شبکه فرسوده آغاز و با اجرای آن مشکلات ساکنان این مناطق درحوزه برق مرتفع می‌شود.

وی افزود: همزمان عملیات اصلاح و بهینه‌سازی ۱۶۰متر کابل خودنگهدار و تعویض ۵ پایه فشارمتوسط و فشار ضعیف پست در این روستا توسط واحدهای اجرایی به منظور تداوم خدمت‌دهی بیشتر و مطلوب‌تر و همچنین افزایش ضریب پایداری خطوط برقرسانی، به اجرا درامد.

بهمنی با اشاره به اینکه اعتبارات مورد نیاز این پروژه از محل اعتبارات سال ۱۴۰۰ تأمین شده است، اضافه کرد: در سال‌جاری شبکه برق ۲۶روستای کامیاران اصلاح و بهینه سازی می‌شود و اجرای این طرح ها (اصلاح پست هوایی وبهینه سازی شبکه متوسط وضعیف )نقش مهمی در تامین برق پایدار منطقه ایفا می‌نماید.

وی در پایان با اشاره به این که روستای درویان علیا با قرار داشتن در محدوده فیدر روانسر، دارای آب و هوای کوهستانی بوده و این مساله به ویژه در فصول سرد سال و در زمان بارش باران و برف و یا وقوع طوفان، با توجه به قدمت شبکه می‌تواند منجر به آسیب به شبکه توزیع برق شود، تصریح کرد: با اجرای این طرح، ضمن افزایش ضریب پایداری برق این روستا، با اصلاح انشعابات مشترکان و جلوگیری از استفاده غیرمجاز از برق و رفع حریم نقاط حادثه خیز روستا در راستای ایجاد امنیت جانی و مالی مشترکان روستا، امنیت شبکه نیز بیش از پیش، تامین خواهد شد.

لازم به ذکر است با اصلاح وبهسازی این روستاها، ۲۲ روستا تاکنون از محل اعتبارت ۴۲۰ روستا (سهمیه تخصصی وزارت نیرو به برق کردستان) انجام پذیرفته و این مدیریت در تلاش است تا پایان آذرماه ۴ روستای باقیمانده را اصلاح نموده تا مشکلات مشترکین در این روستاها نیز مرتفع شود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا