قزوین

شناسایی بیش از ۲۸هزار مودی جدید مالیاتی در قزوین

شناسایی بیش از ۲۸هزار مودی جدید مالیاتی در قزوین

به گزارش خبرگزاری برگزیده از قزوین، عزیزاله عباس‌پور، مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که در سالن جلسات اداره کل امور مالیاتی استان قزوین برگزار شد؛ گفت: دریافت عادلانه مالیات، جلوگیری از فرار مالیاتی و قطعیت رساندن پرونده‌های مالیاتی جزو مهم‌ترین رویکردهای سازمان امور مالیاتی است و با توسعه دولت الکترونیک و غیرحضوری شدن خدمات تلاش کردیم از نگاه سلیقه‌ای در کارها جلوگیری شود.

عباس‌پور از رشد ۱۵درصدی اظهارنامه‌های دریافتی از اشخاص حقیقی در سال جاری خبرداد و گفت: امسال طی مهلت مقرر قانونی برای ارائه اظهارنامه صاحبان مشاغل در مجموع بیش از ۷۸هزار فقره اظهارنامه و فرم تبصره ماده۱۰۰ از سوی اشخاص حقیقی دریافت شد.

او با بیان اینکه ۷۵درصد مودیان نسبت به ارائه فرم تبصره۱۰۰ و پذیرش توافق مالیاتی اقدام کرده‌اند، افزود: در مهلت تعیین شده برای ارائه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل عملکرد۱۴۰۱، تعداد ۵۸هزار و۷۱۰ مورد فرم تبصره ماده۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم و ۱۹هزار و ۳۴۰فقره اظهارنامه در استان قزوین دریافت شد.

این مسئول با بیان اینکه این رشد چشمگیر نشانه ارتقای تمکین مالیاتی است، توضیح داد: بیش از ۱۰هزار اظهارنامه جدید از اشخاص حقیقی دریافت شده است که طبیعتا اشراف اطلاعاتی سازمان به داده‌ها و اطلاعات مربوط به مبادلات اقتصادی که بیش از هر چیز حاصل ساماندهی دستگاه‌های کارتخوان بود، بسیار در شکل‌گیری این وضعیت ایده‌آل موثر بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان درخصوص اظهارنامه اشخاص حقوقی، افزود: در مجموع امسال تعداد ۵هزار و۳۵۳اظهارنامه توسط اشخاص حقوقی به این اداره کل ارسال شد و همچنین میزان مالیات ابرازی شرکت‌ها هم نسبت به سال گذشته ۳۶درصد افزایش پیدا کرد.

او افزود: در راستای حمایت از تولید نرخ مالیات بر شرکت‌ها ۷درصد کاهش پیدا کرده که البته در وصولی افزایش داشتیم.

این مسئول در ادامه افزود: در دو سال اخیر بیش از ۲۸هزار مودی جدید مالیاتی شناسایی شده و برای ۱۱۸۰مودی در خصوص توسعه سامانه مودیان، کارپوشه ایجاد شده است.

عباس‌پور با تاکید بر اینکه با طلاع رسانی شفاف و به موقع و روش های تاثیرگذار، می توانیم مودیان را با نحوه مصرف مالیات ها آشنا کنیم، گفت: براساس قانون درصدی از مالیات بر ارزش افزوده کالاها و خدمات به منابع مالی مجموعه شهرداری در جهت توسعه زیرساخت‌ها و خدمات شهرداری‌ها به مردم اختصاص می‌یابد که این منابع پیامدهای بسیار اثربخش و سودمندی را در حوزه توسعه زیرساخت‌های شهری برای استان‌ها به همراه داشته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان با اشاره به اینکه تخصیص عوارض شهرداری‌ها در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه ۲۳۷درصد رشد داشته است، اظهارکرد: از ابتدای امسال از محل مشارکت مردم استان در پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، بیش از ۱۲،۴۶۴میلیارد ریال به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌های استان به صورت مستقیم واریز شده است.

این مسئول در خصوص وضعیت شرکت رضایت خودروی طراوت نوین، تصریح کرد: شرکت رضایت خودروی طراوت نوین از سال۹۲ تا ۹۸ به صورت شخص حقیقی فعالیت می‌کرد که از سال۹۹ به شرکت تبدیل شد و سالانه حدود شش‌میلیارد تومان مالیات پرداخت می‌کرد.

او افزود: در حال حاضر بدهی‌های این شرکت به بیش از ۱۱۰۰میلیارد تومان رسیده است که میزان آن تقریبا با اموالی که توقیف شده برابری می‌کند.

مدیرکل امورمالیاتی استان قزوین با بیان اینکه اخذ مالیات از فعالان فضای مجازی در دستور کار قراردارد، اظهارکرد: از یک بلاگر قزوینی به عنوان شخص حقیقی از طریق تراکنش‌های بانکی یک میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان مالیات وصول شده است.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا