خوزستان

شناسایی یک فرار مالیاتی با پوشش صندوق قرض الحسنه در خوزستان

شناسایی یک فرار مالیاتی با پوشش صندوق قرض الحسنه در خوزستان

برگزیده خوزستان – علی خورشیدی روز سه‌شنبه در گفت و گویی رسانه‌ای در خصوص پرونده این فرار مالیاتی در استان بیان کرد: امروزه تخلف و قانون‌گریزی در تمامی جوامع با فرهنگ‌های مختلف و متفاوت و با عقیده‌های گوناگون نمود داشته و در تمامی ارکان جامعه مشهود است.

وی گفت: برخی اصناف با روی آوردن به جایگزینی استفاده از کارتخوان‌های سیار متصل به پرونده‌های صندوق‌های قرض‌الحسنه و متمرکز کردن فعالیت‌های مالی خود در آن‌ها اقدام به پنهان کردن میزان درآمد و فرار مالیاتی می‌کنند.

خورشیدی اظهار کرد: با تلاش‌های ماموران امور مالیاتی استان و بررسی سامانه‌های مالیاتی و در راستای اجرای ماده ۱۸۱ قانون مالیات‌های مستقیم به محل فعالیت یک صندوق قرض‌الحسنه در یکی از شهرستان‌های خوزستان مراجعه شد.

مدیر کل امور مالیاتی خوزستان اضافه کرد: به منظور نظارت بر اجرای قوانین و مقررات مالیاتی، اسناد و مدارک مودی مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد تعدادی از اصناف با افتتاح حساب نزد این صندوق‌ برای کتمان فروش خود، اقدام به دریافت کارتخوان از آن صندوق کردند.

خورشیدی ادامه داد: با این ترفند حساب‌های بانکی آنها درگیر مراودات مالی نمی‌شود و درآمد فعالیت کاری آن‌ها مخفی می‌ماند و مالیاتی به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.

وی گفت: در بازرسی از صندوق قرض‌الحسنه یاد شده تعداد ۳۴۶ مودی با گردش مالی بالغ بر ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال شناسایی شد.

مدیر کل امور مالیاتی خوزستان اظهار کرد: مبلغ مالیات و جرایم یک‌هزار و ۹۲ میلیارد ریال (شامل مالیات عملکرد، ارزش افزوده و جرایم مربوطه) در مرحله رسیدگی و صدور برگ تشخیص برای مودیان است.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا