خراسان شمالی

شناسایی ۱۷۱ فرآورده کالای بدون علامت استاندارد در خراسان‌شمالی

به گزارش برگزیده های ایران از بجنورد، صبح امروز فهیمه مهمان‌نواز، مدیرکل استاندارد خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اعلام شناسایی ۱۷۱ فرآورده کالای بدون علامت استاندارد در استان، اظهار کرد: در راستای بازرسی از صنوف، فروشگاه‌ها و مراکز توزیع و عرضه خراسان‌شمالی به‌منظور اجرای طرح طاها، از ابتدای سال جاری تاکنون، تعداد ۱۷۱ فرآورده (۲ هزار و ۱۱۵ کالا) بدون علامت استاندارد، فاقد کد ده‌رقمی شناسایی، توقیف و جمع‌آوری شد.

وی گفت: از ابتدای سال جاری بیش از ۲هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی و نمونه‌برداری از مراکز توزیع و عرضه کالا در راستای اجرای طرح طاها، انجام‌شده است.

مدیرکل استاندارد استان خراسان‌شمالی با تأکید بر صیانت از حقوق شهروندی و احقاق حقوق مصرف‌کنندگان، افزود: کلیه محصولات تولید داخل مشمول رعایت استاندارد اجباری، ملزم به درج کد ده‌رقمی منحصربه‌فرد در زیر نشان استاندارد روی بسته‌بندی کالا هستند که با ارسال این کد به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷، اطلاعاتی شامل نام واحد تولیدی، نام محصول، وضعیت پروانه کاربرد علامت استاندارد و تاریخ انقضای آن به مصرف‌کنندگان اعلام ‌شود.

مهمان‌نواز در پایان خاطرنشان کرد: کالاهای بدون علامت استاندارد کشف‌شده شامل فرآورده‌های مایع سفیدکننده، چسب کاشی، روغن‌موتور خودرو، دستمال‌کاغذی، پروتئین سویا و…. است.

انتهای پیام/د


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا