کردستان

شناسایی ۴۴ بیمار جدید کرونایی در کردستان/وضعیت ۲۷ کرونایی وخیم است

 فرزین رضاعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در سنندج ،اظهار کرد: ۴۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس در ۲۴ ساعت گذشته تا کنون در استان شناسایی شد و ۲ بیمار دیگر جان باختند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، عنوان کرد: در حال حاضر ۱۰۵ نفر در سنندج، ۸ نفر در سقز، ۲۰ نفر در مریوان، ۹ نفر در قروه، ۶ نفر در بیجار، ۱۷ نفر در کامیاران، ۵ نفر در دیواندره، ۲۸ نفر در بانه و ۵ نفر در سروآباد بستری هستند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، وضعیت ۲۷ بیمار مبتلا به کرونا در کردستان وخیم است و در بخش ویژه (آی سی یو) بستری هستند.

 رضاعی از مرگ ۲ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته براثر ابتلا به کرونا در استان خبر داد و افزود: از زمان شیوع کرونا ویروس تا کنون یک‌هزار و ۹۱۱ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند که شهرستان سنندج با ۸۳۳ نفر بیشترین آمار فوتی‌ها را در بین شهرستان‌های استان به خود اختصاص داده است.

به گفته وی، تا کنون ۳۰۳ نفر در سقز، ۱۵۰ نفر در قروه، ۱۰۱ نفر در کامیاران، ۱۴۷ نفر در بانه، ۹۲ نفر در دیواندره، ۷۲ نفر در بیجار، ۱۸۴ نفر در مریوان، ۲۴ نفر در دهگلان و  ۵ نفر در سروآباد بر اثر ابتلا به کرونا جان ‌باخته‌اند که همه موارد به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل‌های مرتبط دفن شده‌اند.

رضاعی ضمن تأکید بر استفاده از ماسک و اهمیت پوشش همگانی واکسیناسیون جهت کنترل، پیشگیری از بیماری و انتقال آن به دیگران اظهار کرد: در اسرع وقت ترزیق واکسن کرونا را با مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون و یا مراکز جامع خدمات سلامت انجام داده و دو نوبت آن را تکمیل نمایید.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا