کردستان

شناسایی ۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان

فرزین رضاعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در سنندج، اظهار کرد: ۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس در ۲۴ ساعت گذشته تا کنون در استان شناسایی شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۵۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی با اشاره به آمار بستری شدگان در کردستان به تفکیک شهرستان‌های استان افزود: ۹۱ بیمار کرونایی در سنندج، ۱۰ بیمار در سقز، ۴ نفر در مریوان، ۶ بیمار در قروه، ۹ بیمار در بیجار، ۱۲ نفر در  کامیاران، ۲ بیمار  در دیواندره، ۱۶ نفر در بانه و ۳ بیمار کرونایی در دهگلان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: ۲۰ بیمار مبتلا به کرونا ویروس در بخش ویژه آی‌سی‌یو بستری هستند.

رضاعی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته تا کنون هیچ بیمار مبتلا به کرونا در استان فوت نشده است، خاطر نشان کرد: از زمان شیوع کرونا ویروس تا کنون یک‌هزار و ۹۲۸ نفر کردستانی براثر ابتلا به این ویروس جان باخته‌اند.

به گفته وی، ۸۳۶ نفر در سنندج، ۳۰۸ نفر در سقز، ۱۵۰ نفر در قروه، ۱۰۳ نفر در کامیاران، ۱۵۴ نفر در بانه، ۹۲ نفر در دیواندره، ۷۲ نفر در بیجار، ۱۸۴ نفر در مریوان، ۲۴ نفر در دهگلان، ۵ نفر در سروآباد جان ‌باخته‌اند که همه موارد به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل های مرتبط دفن شده ‌اند.

رضاعی ضمن تأکید بر استفاده از ماسک و اهمیت پوشش همگانی واکسیناسیون برای کنترل، پیشگیری از بیماری و انتقال آن به دیگران اظهار کرد: در اسرع وقت ترزیق واکسن کرونا را با مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون و یا مراکز جامع خدمات سلامت انجام داده و دو نوبت آن را تکمیل نمایید.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا