کردستان

شناسایی ۷۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان/ کرونا ۴ قربانی دیگر گرفت

فرزین رضاعی  رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در سنندج، اظهار کرد: ۷۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس در ۲۴ ساعت گذشته تا کنون در استان شناسایی شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۶۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، اضافه کرد: ۲۰۷ بیمار در سنندج، ۱۷ بیمار در سقز، ۲۷ بیمار در مریوان، ۱۷ نفر در قروه، ۱۲ نفر در بیجار، ۱۶ نفر در کامیاران، ۱۴ بیمار در دیواندره، ۴۵ بیمار در بانه، ۵ بیمار در دهگلان و ۶ بیمار در سروآباد بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: وضعیت ۵۶ بیمار مبتلا به کرونا در استان وخیم است و در بخش آی‌سی‌یو بستری هستند.

رضاعی از مرگ ۴ بیمار مبتلا به کرونا ویروس در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: از ابتدای شیوع کرونا ویروس تا کنون یک‌هزار و ۸۶۹ نفر براثر ابتلا به این ویروس در استان جان باخته‌اند که سنندج با ۸۱۲ نفر بیشترین تعداد فوتی‌ها را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی، از زمان شیوع کرونا ویروس تاکنون ۲۹۶ نفر در سقز، ۱۴۹ نفر در قروه، ۹۸ نفر در کامیاران، ۱۴۱ نفر در بانه، ۸۹ نفر در دیواندره، ۷۲ نفر در بیجار، ۱۸۳ نفر در مریوان، ۲۴ نفر در دهگلان و  ۵ نفر در سروآباد بر اثر ابتلا به کرونا ویروس جان ‌باخته‌اند که همه موارد به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل‌های مرتبط دفن شده‌اند.

رضاعی ضمن تأکید بر استفاده از ماسک و اهمیت پوشش همگانی واکسیناسیون جهت کنترل، پیشگیری از بیماری و انتقال آن به دیگران اظهار کرد: در اسرع وقت ترزیق واکسن کرونا را با مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون و یا مراکز جامع خدمات سلامت انجام داده و دو نوبت آن را تکمیل نمایید.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا