بوشهر

شناگاه‌های آلوده بوشهر تهدید کننده جان شهروندان

به گزارش برگزیده های ایران از بوشهر، حمیده خاتون هلال بحر رییس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر بوشهر پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت پاک بودن شناگاه‌های بندر بوشهر به عنوان محلی برای تفریح و درمان شهروندان، اظهار داشت: طبق گزارش و بررسی‌های انجام شده توسط ماموران محیط زیست و مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی، به علت آلودگی اکثر شناگاه‌ها به وسیله فاضلاب شهری، سلامت شهروندان و حتی آبزیان دریایی را به خطر انداخته است. 

وی بیان داشت: حل این مساله در دستور کار کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر بوشهر قرار دارد و جلسه‌ای با حضور ادارات محیط زیست، مرکز بهداشت شهرستان بوشهر، آب و فاضلاب و شهرداری برگزار شد.

هلال بحر بیان داشت: مدیریت شهری برای سالم‌سازی شناگاه‌ها به عنوان ظرفیت تفریحی برای شهروندان بوشهری و گردشگران مصمم است. متاسفانه سالهاست اقدامی برای حل این مشکل نشده و از این رو باید سایر دستگاههای متولی در کنار شورا و شهرداری باشند تا بتوانیم با اقدامات موثر شاهد سالم‌سازی دریا و شناگاه‌های خود باشیم. 

وی ضمن درخواست از شهروندان برای اخذ انشعاب فاضلاب، تصریح کرد: سازمان پسماند مکلف شده ضمن قراردادن آشغال‌گیر در ورودی کانال‌ها به دریا، مکان‌هایی که در آلودگی نقش دارند شناسایی کنند و به ارگان‌های مربوطه اعلام کنند. همچنین مشترکینی که شبکه فاضلاب در منطقه آن‌ها وجود دارد ولی به شبکه وصل نشده‌اند شناسایی می‌شوند و طی مراحل قانونی با آن‌ها در صورت‌ عدم اخذ انشعاب برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا